Usuarios critican a "manobra" de Audasa para evitar devolver peaxes cobradas durante as obras de Rande
Usuarios critican a "manobra" de Audasa para evitar devolver peaxes cobradas durante as obras de Rande
A asociación En Colectivo ve "incoherente e difícil de xustificar" que convide os usuarios a solicitar a devolución das súas peaxes e, á vez, active un procedemento para anular a sentenza que obriga a Audasa a devolver os cartos
A asociación En-Colectivo criticou a "manobra" de Audasa, concesionaria da AP-9, para evitar devolver as peaxes cobradas de forma indebida durante as obras na Ponte de Rande.
Todo iso despois de que o Tribunal Supremo condenase a empresa a aboar parte das peaxes cobradas durante os traballos realizados na ponte entre febreiro de 2015 e xuño de 2018.
O Alto Tribunal estimou o recurso de casación interposto polo Ministerio Fiscal e sentenciou que Audasa incorreu nunha "práctica abusiva" ao cobrar na súa totalidade a peaxe aos usuarios da vía, aínda que non podían ofrecer o servizo "coas condicións que se supoñen nunha autoestrada" de peaxes.
Agora, En-Colectivo expresou a súa "profunda preocupación" ante a "manobra" da firma, explicando que tras a sentenza do Supremo, Audasa habilitou unha caixa de correos especial para que os afectados enviasen as súas solicitudes de devolución coa documentación acreditativa.
"Con todo, poucos días despois, o 24 de novembro de 2025, a empresa presentou ante a Sala Primeira do Tribunal Supremo un incidente de nulidade de actuacións como paso previo a un posible recurso de amparo ante o Tribunal Constitucional, alegando supostas vulneracións de dereitos fundamentais", recolle En-Colectivo.
A asociación ve "incoherente e difícil de xustificar" que a empresa convide os usuarios a solicitar a devolución das súas peaxes e, á vez, active un procedemento para cuestionar ou anular a sentenza.
A xuízo de En-Colectivo, non existe vulneración de dereitos fundamentais e reabrir "artificialmente" este asunto "resolto" supón "ignorar o dereito dos usuarios para recuperar o seu diñeiro".
"Unha vez máis sorpréndenos que Audasa, en lugar de asumir a súa responsabilidade, tente dilatar o que o Supremo deixou meridianamente claro. Os usuarios merecen respecto e as sentenzas deben cumprirse", afirmou Diego Maraña, presidente de En-Colectivo. "Miles de condutores pagaron un servizo que non recibiron. É hora de que Audasa devolva o que nunca debeu cobrar", engadiu.