Os portos galegos piden que a taxa turística de cruceiros só sexa para pernoitas
O presidente da Autoridade Portuaria da Coruña mencionou tamén que nalgunhas illas gregas faise un reconto das persoas que baixan do barco e non se cobra por pasaxeiro simplemente
Ademais detallou que a Autoridade Portuaria de Vigo tamén realizará unha petición similar á Xunta
O presidente da Autoridade Portuaria da Coruña, Martín Fernández Prado, anunciou este luns que realizará unha petición á Xunta, que tamén fará o Porto de Vigo, para que a taxa turística de cruceiros aplíquese exclusivamente a aqueles que pernoitan, que é unha porcentaxe mínima.
O Concello da Coruña empezou en setembro a cobrar unha taxa turística, que no caso dos cruceiros empezará a aplicarse en 2026, cunha cota neste caso de 1,5 euros por persoa.
Fernández Prado explicou en rolda de prensa que o Porto da Coruña tentou esquivar a taxa en 2026, pois "os cruceiros véndense con moito tempo de antelación" e este imposto "xera un problema serio" ao ter que asumilo a compañía, o que "amplía moito o custo de cada escala" e "pode ser prexudicial" para A Coruña.
"Manda unha mensaxe de que a cidade non ten moito interese en atraer cruceiros", expresou, polo que se dirixiu á Xunta de Galicia, co seu mesma sensibilidade política, para que na lei de acompañamento de orzamentos, que está en período de elaboración, anada unha disposición para "igualar aos visitantes que veñen en barco dos que entran de forma distinta".
Citou que calquera persoa que chega á Coruña "a pasar o día", en coche particular, en autobús, en tren ou en avión, "non paga taxa turística", en cambio, os que chegan en barco, "están só unhas horas" e deben abonala.
Por iso o seu obxectivo é "que só paguen os cruceiristas que pernoitan na cidade", que son unha porcentaxe mínima, e así "que se trate en igualdade de condicións a todos".
A modo de exemplo, explicou que o próximo cruceiro que entra na cidade, o martes, chega con 4.300 pasaxeiros e paga unhas taxas portuarias -xa bonificadas- de 14.573, que cando estea en vigor a taxa turística veríanse incrementados noutros 6.450 euros.
"Este 40 % coincide co que temos subvencionada a taxa para atraer barcos ao porto, perderiamos ese incentivo", detallou, o que cre que podería facer que as empresas valoren "parar en Ferrol, en Santander ou en Xixón".
Dixo que unha das fortalezas do Porto da Coruña, ademais das características da cidade, é que é "competitivo en custos" e situouno como o primeiro desde Lisboa a Lle Havre, polo que advertiu sobre as posibles consecuencias desta taxa.
O presidente da Autoridade Portuaria da Coruña mencionou tamén que nalgunhas illas gregas faise un reconto das persoas que baixan do barco e non simplemente cóbrase por pasaxeiro.
Na súa intervención detallou que a Autoridade Portuaria de Vigo tamén realizará unha petición similar á Xunta.