Publicador de contidos
Publicador de contidos

Desmantelada a maior rede de narcolanchas no estreito de Xibraltar

Desmantelada a maior rede de narcolanchas no estreito de Xibraltar

A organización dispuña dunha frota de narcolanchas preparadas na auga e unha rede de embarcacións de apoio

Hai 19 detidos en España e Portugal, e outras 12 persoas en prisión, no marco da operación Grajuelo

 

G24.gal 16/04/2024 13:58 Última actualización 16/04/2024 18:25

Vixilancia Aduaneira, Policía Nacional, Garda Civil e a Policía Judiciária de Portugal desmantelaron a maior rede de narcotransportistas no estreito de Xibraltar, unha organización que contaba con entre oito e dez embarcacións de forma permanente para introducir cargamentos de haxix e cocaína.

Nunha operación, en que participaron 250 axentes, practicouse a detención de 19 persoas, máis outras 12 que xa se atopaban en prisión, todas elas relacionadas cunha rede á que recentemente se lle interviñeron 4.000 quilos de haxix e 627 de cocaína.

A rede tiña o seu centro de operacións nunha luxosa urbanización de Lisboa, desde onde un histórico narcotraficante fuxido da xustiza española dirixía e coordinaba todas as operacións navais.

Os xefes da organización, orixinarios de Sanlúcar de Barrameda, empregaban tamén esta cidade gaditana como base de operacións en España, polo perfecto coñecemento que tiñan da zona e a orografía da mesma e, pola nutrida rede de colaboradores coa que contaban neste municipio.

Unhas dez narcolanchas sempre listas

A organización dispoñía dunha media de entre oito e dez embarcacións EAV (Embarcacións de Alta Velocidade), coñecidas como narcolanchas, que estaban en todo momento na auga coas súas respectivas tripulacións preparadas para transportar haxix ou cocaína doutras organizacións nacionais ou internacionais que demandasen os seus servizos.

Contaba cunha nutrida rede de pequenas embarcacións, mesmo pesqueiros, que se encargaban de levar víveres, gasolina e todo o necesario para que as tripulacións se mantivesen de forma permanente no mar, esperando o momento oportuno para actuar.

A operación Grajuela comezou coa entrega frustrada de 6.000 kg de cocaína a bordo dun narcosubmarino

A investigación que levou a desmantelar esta rede, bautizada como operación Grajuela, iniciouse en maio do ano pasado, cando a organización criminal tratou de recoller un cargamento de 6.000 quilos de cocaína dun narcosubmarino proveniente de América do Sur.

A embarcación sufriu problemas mecánicos durante a travesía e afundiu, o que frustrou a entrega da droga.

Os investigadores detectaron ese movemento e emprenderon as pescudas policiais para pescudar o funcionamento da estrutura da organización, cuxos líderes estaban asentados nas localidades gaditanas de Sanlúcar de Barrameda, Chipiona e El Cuervo (Sevilla).

Dado o gran potencial económico da organización, os seus membros contaban con "férreas medidas de seguridade e autoprotección" e cos máis avanzados medios para transmitirse información.

19 persoas detidas e outras 12 que xa estaban en prisión constan no marco do operativo, despregado en España e Portugal

Unha vez avanzada a investigación, coordinada pola Fiscalía Especial Antidroga de Xerez, os axentes puxeron en marcha simultaneamente en España e Portugal un operativo que finalizou coa detención de dezanove persoas, máis outras 12 que xa se atopaban en prisión, e na que se practicaron 24 rexistros en vivendas.

O operativo permitiu abortar ata catro operacións da organización e incautar tres armas curtas, 1,4 millóns de euros en efectivo, 19 vehículos de alta gama, sistemas de comunicación, material informático, dous narcolanchas en Portugal e outras tres en España.

Alta tecnoloxía de vixilancia para controlar as súas embarcacións e a Policía

No seu centro operativo nunha luxosa urbanización dos arredores de Lisboa, a rede contaba coa máis alta tecnoloxía de comunicacións, para ter un absoluto control de todas as súas embarcacións e os seus movementos para a carga, transporte e descarga do estupefaciente.

Tiña mesmo "unha vixilancia total" dos medios aéreos e marítimos das Forzas e Corpos de Seguridade que operan no Estreito.

Por iso, cada vez que había unha operación, os líderes da organización viaxaban desde España ata a casa portuguesa para coordinar a infraestrutura necesaria que permitise levala a cabo e estar en contacto directo cos responsables da mercadoría estupefaciente. 

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade