As gasolineiras italianas deben mostrar o prezo medio do carburante pola especulación
Nalgunhas autoestradas o prezo da gasolina xa superou os 2,5 euros o litro

As gasolineiras italianas deben mostrar claramente desde hoxe o prezo ao que se vende o carburante e o prezo medio indicado polo Estado para facilitar a comparación e evitar especulacións.
Trátase dunha medida aprobada polo Goberno no principio do ano debido ao aumento do prezo da gasolina e para frear a especulación da que se acusou aos xestores das estacións de servizo, o que provocou unha folga e a apertura dunha mesa de negociacións para abordar o problema.
Con todo, os xestores de gasolineiras apelaron aos tribunais rexionais para deter a medida de expoñer o cartel co dobre prezo, aínda que o seu recurso finalmente rexeitouse e hoxe entra en vigor, nun momento no que nalgunhas autoestradas o prezo da gasolina xa superaron os 2,5 euros o litro.
Sobre a base das disposicións da lei, o prezo medio foi calculado polo Ministerio das Empresas e o Made in Italy (Mimit) tendo como referencia as medias aritméticas a nivel rexional para gasolineiras nas redes ordinarias e a nivel nacional para autoestradas.
Na autoestrada, o prezo medio da gasolina de autoservizo é de 1,984 euros por litro e o do gasóleo 1,854, mentres que na media rexional por estrada, o prezo máximo da gasolina rexístrase na Provincia Autónoma de Bolzano, con 1,945 euros por litro, mentres o máis baixo rexístrase nas Marcas, con 1,892 euros por litro, segundo os datos publicados polo Mimit.
O obxectivo é garantir a máxima transparencia posible e favorecer a libre elección dos consumidores, como explicou o presidente das empresas da Unión de Enerxía para a Mobilidad (Unem), Gianni Murano, que asegurou que "o importante é precisamente que o consumidor saiba que poida facer unha elección informada".
Segundo o ministro Adolfo Urso, con esta “operación de transparencia adicional poderase conter o prezo das gasolinas e o gasóleo”.
A Autoridade Antimonopolio italiana, pola súa banda, expresou as súas dúbidas ante a medida explicando que non hai necesidade de introducir un mecanismo de cálculo e difusión de valores de referencia media, xa que os beneficios para os consumidores son incertos.