Sánchez pide a Von der Leyen manter o veto aos motores de combustión en 2035
España rexeita calquera atraso na prohibición e avisa de riscos para o emprego e a competitividade
REUTERS. Yves Herman
O presidente do Goberno español, Pedro Sánchez, pediu á presidenta da Comisión Europea, Ursula von der Leyen, que manteña o veto á venda de coches novos con motor de combustión a partir de 2035.
Fíxoo nunha carta remitida o 11 de decembro, na véspera de que o Executivo comunitario presente propostas para aliviar a situación da industria da automoción.
Na misiva, Sánchez rexeita que os vehículos con motor de combustión ou con tecnoloxías sen viabilidade probada poidan seguir comercializándose máis alá desa data.
O xefe do Executivo lembra que a Comisión xa introduciu hai un ano flexibilidades nas normas de emisións de CO2 para o período 2025-2027.
Engade que calquera relaxación adicional podería provocar atrasos significativos na descarbonización dos investimentos.
Segundo expón, tamén reduciría a demanda de coches eléctricos e afectaría á competitividade futura da industria europea do automóbil e dos compoñentes.
Sánchez advirte de que este escenario incrementaría o risco de peches de plantas e perdas de emprego en toda a Unión Europea.
A Comisión Europea presentará o martes as súas propostas para apoiar o sector do motor
Trátase dun ámbito que representa arredor do 7 % do PIB da UE e que afronta dificultades pola competencia dos eléctricos chineses máis baratos, os aranceis de Estados Unidos e unhas vendas inferiores ás previstas.
Segundo borradores que circulan en Bruxelas, a Comisión podería permitir que en 2035 o 10 % das vendas sigan sendo de vehículos con emisións de CO2.
Nese escenario, o veto total trasladaríase a 2040.
O presidente do Partido Popular Europeo, Manfred Weber, chegou a asegurar que a prohibición dos motores de combustión interna xa é historia.
Outra opción en estudo sería considerar como de cero emisións certos híbridos enchufables ou eléctricos con motor de combustión que actúa só como xerador.
Sánchez defende limitar a produción de híbridos a partir de 2035, ao entender que frearía a demanda de vehículos eléctricos puros.
División entre os estados membros
A posición de España contrasta coa de Alemaña, que presiona para atrasar a data de 2035.
Italia, Hungría, Polonia, Bulgaria, a República Checa e Eslovaquia tamén pediron á Comisión que abandone o que cualifican de dogmatismo ideolóxico nesta materia.
España e Francia xa difundiran semanas atrás un documento conxunto no que apostaban por manter 2035 como límite, acompañado de medidas de apoio á industria que invista e fabrique na UE.
Agora, Sánchez insiste en establecer unha porcentaxe mínima obrigatoria de contido producido na Unión Europea.
Propón tamén o uso preferente de chatarra local de aceiro verde.
O presidente español apoia a creación dunha nova categoría de pequenos vehículos eléctricos de baixo custo, inspirados en modelos xaponeses.
Bruxelas estuda facilitarlles acceso preferente a prazas de aparcadoiro e infraestruturas de recarga.
Frotas de empresa e críticas
Outro punto de fricción é a electrificación das frotas de empresa, que representan o 60 % das vendas de coches.
España considera que as cotas teñen un gran potencial para impulsar as vendas e crear un mercado de segunda man.
Sánchez pide tamén un impulso sólido ao subsector das baterías.
Os detractores dunha revisión á baixa das normas de CO2 alertan de que a industria europea podería perder outra carreira tecnolóxica.
A ONG Transporte e Medioambiente calcula que cunha redución do 90 % das emisións medias das frotas, abondaría con que os híbridos enchufables supuxesen arredor do 46 % das vendas.
A copresidenta dos Verdes no Parlamento Europeo, Terry Reintke, atribúe a presión para flexibilizar as normas a un debate descontrolado sobre a desregulación, especialmente en Alemaña.