Ryanair cancela este inverno todos os voos con Vigo e pecha a base de Santiago
Reducirá nun 41 % a súa capacidade nos aeroportos rexionais e un millón de prazas durante a temporada de inverno en resposta ao "excesivo aumento" das taxas aeroportuarias
Hereu: "Non nos someteremos a decisións arbitrarias"
A Xunta pide a Aena un "cambio de trato" para os pequenos aeroportos e reclama unha reunión urxente do Comité de Coordinación Aeroportuaria

Ryanair suprime un millón de prazas en inverno nos aeroportos rexionais españois, como é o caso de Vigo, e pecha tres bases en todo o territorio dentro do plan de axuste anunciado este mércores, entre elas, a de Santiago.
A aeroliña adoptou esta decisión no marco do seu plan para reducir a súa capacidade nun 41 % nas rexións españolas e nun 10 % nas illas Canarias este inverno, o que suporá a perda dun millón de prazas no inverno (dous millóns anuais) "debido ás taxas aeroportuarias excesivas e pouco competitivas que aplica o operador aeroportuario monopolístico Aena".
O axuste súmase á supresión de 800.000 prazas durante a tempada de verán, o que representa un recorte dun total de 2 millóns durante o ano 2025.
A compañía desviará eses 2 millóns de prazas a Italia, Marrocos, Croacia, Albania, Hungría ou Suecia, o que suporá "unha catástrofe turística" para a España rexional, segundo o conselleiro delegado de Ryanair, Eddie Willson.
Os axustes de Ryanair
Ryanair pechará a súa base de dous avións en Santiago, o que suporá a perda dun investimento de 200 millóns de dólares estadounidenses na rexión de Galicia. Suspenderá todos os voos a Vigo a partir de xaneiro de 2026 e Tenerife Norte a partir do inicio do inverno de 2025.
Ademais os aeroportos de Valladolid e Xerez permanecerán pechados durante o inverno de 202 e reducirase a capacidade noutros catro aeroportos rexionais: Zaragoza (-45 %), Santander (-3 8 %), Asturias (-16 %) e Vitoria (-2 %).
En total, a aeroliña Ryanair cancelará un total de 36 conexións directas coa España rexional e as illas Canarias e reducirá a súa capacidade nos aeroportos rexionais nun 41 % (-600.000 prazas) e nas illas Canarias nun 10 % (-400.000 prazas).
Todo iso supón que se desviarán dous millóns de prazas anuais a Italia, Marrocos, Croacia e Albania. "Ryanair mantén o seu compromiso con España, pero non podemos xustificar un investimento continuado en aeroportos cuxo crecemento se ve bloqueado por taxas excesivas e pouco competitivas", afirmou Wilson.
A aeroliña responsabiliza a Aena
O conselleiro delegado de Ryanair, Eddie Willson. Wilson subliñou que a compañía mantén o seu compromiso de crecer nas rexións españolas, pero vese bloqueado polas tarifas "excesivas" de Aena e a súa negativa para colaborar coas aeroliñas en apoiar aos aeroportos secundarios con capacidade dispoñible.
Neste sentido, lembrou que presentaron ao Goberno varios plans de crecemento nos aeroportos rexionais -que están nuns 64 % baleiros, porcentaxe que se elevará ata un 80 %, tras o axuste de Ryanair-, sen recibir resposta ata o de agora.
De acordo con Wilson, mentres que as taxas aeroportuarias están a subir en España, outros países como Italia, Marrocos, Croacia, Albania, Hungría ou Suecia están a reducir os custos de acceso, especialmente nos seus aeroportos rexionais, para impulsar o tráfico, o turismo e o emprego.
O directivo lembrou que Ryanair contribúe con máis de 28.000 millóns de euros ao PIB de España (un 1,8 %) e inviste máis de 10.000 millóns nas súas operacións españolas.
É "sorprendente" que, a pesar de contribuír con 28.000 millóns de euros á economía española e de que un de cada tres turistas chegue en voos de Ryanair, "non haxa vontade de colaborar para estimular o tráfico nas zonas que necesitan capacidade, conectividade e investimento", dixo.
Por iso, volveu a pedir á CNMC e ao Goberno español que "rexeiten estes excesivos aumentos das taxas e amplíen a conxelación das mesmas para protexer a conectividade rexional, o turismo e o emprego".
Hereu: "Non nos someteremos a decisións arbitrarias"
O ministro de Industria e Turismo, Jordi Hereu, asegurou que ou Goberno de España e Aena non se someterán a "as decisións arbitrarias" das aeroliñas e anunciou que traballarán para "diversificar os operadores que poidan encher o abandono de posibles conectividades nestes momentos".
"Imos manter sempre con Ryanair e coas compañías un diálogo, pero evidentemente desde o respecto e desde a defensa do interese xeral", afirmou durante ou Foro de Ametic este martes.
O obxectivo é que as cidades estean "ben conectadas" desde ou punto de vista aeroportuario porque "teñen suficientemente valor e atractivo para xerar un mercado que algunha compañía poida satisfacer".
En canto á petición dunha reunión urxente con Ryanair por parte a vicepresidenta segunda e ministra de Traballo, Yolanda Díaz, o titular de Turismo negou a presenza do seu Ministerio na mesma, pero aclarou que estarán "presentes" nas conversas que "lidera o Ministerio de Transportes".
A Xunta apela a Aena
O conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, denunciou este mércores a actuación de Aena respecto a os pequenos aeroportos e esixe un "cambio de trato" xa que, ao tratarse dunha compañía pública, “debería ter entre os seus principais obxectivos profundar nese reequilibrio territorial en toda España”.
Reprochou que Aena, en lugar de apostar polos aeroportos medianos e pequenos e primar sobre todo o interese público, é unha empresa que está "centrada única e exclusivamente en conseguir máis beneficios".
Ante a situación aberta en Galicia, a Xunta anunciou que pedirán unha reunión urxente do Comité de Coordinación Aeroportuaria, onde está presente Aena, e esixirán "un cambio na súa política en relación aos pequenos e medianos aeroportos".
"Non pode ser que Aena se centre unicamente en conseguir maximizar os seus beneficios e que non leve a cabo esta política comercial", denunciou Diego Calvo.
"Nós entendemos que a promoción turística tena que levar a cabo unha comunidade autónoma”, pero no caso da xestión aeroportuaria é "unha competencia única e exclusivamente do Estado, e por iso pedímoslle que tome en serio esa competencia".