Publicador de contidos

Publicador de contidos

O cable subterráneo entre vagóns do funicular accidentado en Lisboa cedeu, segundo os técnicos

O cable subterráneo entre vagóns do funicular accidentado en Lisboa cedeu, segundo os técnicos

No accidente morreron 16 persoas e outras 23 resultaron feridas

Estímase que a primeira colisión produciuse a unha velocidade de 60 km/h e que o accidente ocorreu en menos de 50 segundos

Polémica sobre a vixiancia da seguridade dos funiculares da capital portuguesa

Mostras de dó nas inmediacións do lugar do accidente dun funicular, no que morreron 16 persoas
G24.gal 06/09/2025 20:40 Última actualización 06/09/2025 23:54

O cable subterráneo que unía os dous vagóns do funicular accidentado o mércores en Lisboa, onde morreron 16 persoas e outras 23 resultaron feridas, cedeu no seu punto de fixación na cabina que descarrilou, indicou este sábado o Gabinete de Prevención e Investigación de Accidentes de Aeronaves e Accidentes Ferroviarios (GPIAAF), organismo gobernamental encargado do caso.

O organismo publicou unha nota informativa na súa páxina web na que explica que, durante o descenso do vagón que se saíu da vía, o guardafrenos activou de inmediato tanto o freo pneumático como o manual. Con todo, ningunha destas accións logrou deter o movemento nin reducir a velocidade da cabina en descenso.

O GPIIAF apuntou que o sistema que activa eses freos funcionou, pero que, tal e como está configurado, eses dispositivos non teñen capacidade suficiente para inmobilizar as cabinas en movemento se non están equilibradas polo cabo que as une, polo que "non constitúe un sistema redundante en caso de avaría".

O texto do GPIIAF fai unha reconstrución dos feitos

O texto fai unha reconstrución dos feitos e precisa que sobre as 18:00 hora local (17:00 hora GMT) do 3 se setembro, os dous vagóns estaban aparcados nas dúas estacións do funicular, unha arriba no alto da Calçada dá Glória, a costa pola que pasaba, e a outra na parte de abaixo.

A GPIIAF afirmou que polo momento se descoñece o número exacto de persoas que estaban dentro dos dous vagóns, xa que son os guardafrenos quen o controla, e un deles faleceu.

Sobre as 18:03 hora local (17:03 hora GMT), as cabinas empezaron o seu movemento, pero cando percorreran uns 6 metros respectivamente "perderon súbitamente a forza de equilibrio garantida polo cable que as une".

O vagón de abaixo retrocedeu de forma brusca uns 10 metros saíndose parcialmente da vía, mentres que o de arriba seguiu o seu movemento descendente a medida que aumentaba a súa velocidade, percorrendo uns 170 metros ata que no inicio dunha curva descarrilou e chocou contra un edificio e dous postes, e terminou contra a esquina doutro inmoble.

Estímase que a primeira colisión produciuse a unha velocidade de 60 km/h e que o accidente ocorreu en menos de 50 segundos.

Os técnicos subliñan que o cable que cedeu ten unha vida útil de 600 días para este tipo de uso e que fora instalado facía 337.

A nota agrega que o chamado Ascensor de Gloria (Elevador dá Glória) tiña un plan de mantemento con grandes revisións cada catro anos e inspeccións visuais diarias dos elementos de seguridade visibles, ademais doutras intervencións de periodicidade intermedia.

O GPIAAF destacou que, segundo as probas observadas ata o de agora, o plan de mantemento "estaba ao día" e na mañá do accidente realizouse a inspección visual programada e non se detectou ningunha anomalía nin no cable nin nos sistemas de freo.

Con todo, puntualizou que na zona onde o cable separouse non é posible facer unha visualización sen un desmonte.

Tamén apuntou que o funicular, fundado en 1885, non está baixo a supervisión do Instituto de Movilidad e dos Transportes, e sinalou que polo momento non dispón de información "fidedigna" sobre a súa encuadramiento legal nin sobre cal é a entidade pública con obrigación de supervisar o seu funcionamento e seguridade.

O GPIAAF presentará o seu informe preliminar en 45 días, que transcorre en paralelo á penal que desenvolve a fiscalía e unha auditoría interna, coa participación de asesores externos, de Carris, a xestora do funicular.

Os restos foron retirados o venres á noite

Os dous funiculares da Gloria, tanto os restos do sinistrado como a cabina que quedou enteira, foron retirados onte pola noite, despois de que policías e técnicos realizaran unha primeira investigación dos porqués do accidente.
Na zona son abundantes as mostras de dó dos cidadáns, impactados polo accidente do mércores, no que morreron dezaseis persoas e outras 22 quedaron feridas.

Portugal anuncia este sábado pola mañá que emitiría unha nota informativa sobre as posibles causas do sinistro

A secretaría de Estado da Mobilidade di que a lexislación portuguesa non os obriga a supervisar a seguridade dos catro funiculares de Lisboa, aínda que o Instituto da Mobilidade e dos Transportes si vixía dous deles. A responsabilidade sobre a seguridade destes aparellos correspóndelle á empresa Carrís, que xestiona os catro, coa supervisión do Gabinete de Prevención e Investigación de Accidentes Aéreos e Ferroviarios. 
Este gabinete é o encargado agora de investigar as causas do accidente, sobre as que anunciou unha primeira nota informativa para este sábado, aínda que o informe preliminar será presentado dentro de 45 días. Mentres agardan pola información oficial, a hipótese principal fala da posible rotura do cable de tracción que unía os dous funiculares. 

A empresa di que unha inspección anterior ao accidente non atopou fallos

A empresa Carrís di que unha inspeccion feita pouco antes do sinistro non atopou fallos no sistema nin nos vehículos. O xornal Público di que o persoal de mantemento das históricas instalacións reduciuse de 24 a 6 traballadores desde que en 2007 as autoridades privatizaron o servizo.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade