Publicador de contidos

Publicador de contidos

Os plantóns nos restaurantes, un problema para locais pequenos ou con menús elaborados

Os plantóns nos restaurantes, un problema para locais pequenos ou con menús elaborados

No caso de reservas para grupos empeza a xeneralizarse o cobro dunha cantidade por adiantado

G24.gal 06/09/2025 14:11 Última actualización 06/09/2025 17:15

En moitos restaurantes están afeitos a que clientes que reservaron mesa non se presenten. O prexuízo para o hostaleiro depende do tipo do local. Hainos con dispoñibilidade total, onde non supón un problema que non aparezan os clientes. Pero a cousa cambia en establecementos de poucas mesas ou con cociñas máis elaboradas.

"Nos restaurantes gastronómicos con 20 ou 22 prazas, que rexeitan mesas, e logo non aparecen (os que reservaron) é un problema. Fan os preparativos correspondentes a esas persoas e se non aparecen seis persoas quédanlles eses ocos e é o 30% da facturación", sinala o hostaleiro Alfonso Moldes.

En cidades como Santiago iso ocorre durante todo o ano. E un dos períodos críticos son as ceas de Nadal.

"Se somos 22 aparecen 16, iso si que é un problema para nós porque eses seis podiámolos ter vendidos, sobre todo nas últimas quendas", explica o hostaleiro Alfonso Moldes.

Por iso, nesas datas piden unha cantidade por adiantado como sinal. Tamén para reservar a grupos a través de axencias. Nese caso, hai que aterse á lexislación que protexe os consumidores e usuarios.

"A norma establece algúns supostos concretos con máis de 20 comensais ou cando é máis do 40% do local ocupado. O restaurador ten que informar a persoa que fai a reserva de que, se non cumpre, pode cobrarlle a cantidade", recorda Ramón García Seara, presidente da Asociación de Turismo e Hostalería Compostela.

Un hábito que din que empeza a xeneralizarse en locais das grandes cidades.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade