Publicador de contidos

Publicador de contidos

Os aranceis dos Estados Unidos teñen un impacto limitado en España, aínda que desigual segundo o sector

Os aranceis dos Estados Unidos teñen un impacto limitado en España, aínda que desigual segundo o sector

Industria química e compoñentes de automoción, as máis afectadas

O sector farmacéutico e a aeronáutica, exentos polo momento

G24.gal 07/08/2025 15:47 Última actualización 07/08/2025 15:56

Os novos aranceis do 15 % que os Estados Unidos impón desde este xoves ás importacións procedentes da Unión Europea terán un impacto limitado pero desigual en España. As exportacións españolas ao país norteamericano representaron menos do 5 % do total en 2024.

Industrias como a química, os compoñentes de automoción ou a siderurxia alertan das consecuencias destes aranceis. Pola contra, outros sectores como o farmacéutico ou a aeronáutica, de momento, non se pronunciaron, xa que quedan exentos das novas taxas.

Os aranceis afectan sectores como o automotriz, que xa tiña unha carga do 27,5 %, e o agroalimentario, especialmente ao aceite e ao viño, que pasan do 10 % negociado previamente ao 15 %. Pola contra, o acordo mantén aranceis cero para aeronaves e os seus compoñentes, certos produtos químicos, medicamentos xenéricos, equipos para semicondutores, algúns produtos agrícolas e materias primas críticas.

Industria química: preocupación pola presión sobre as exportacións

A patronal do sector químico, Feique, advirte da presión “importante” que supoñen os aranceis sobre as exportacións, tanto directas como indirectas.

En 2024, o sector exportou por valor de 59.166 millóns, dos que 3.505 millóns tiveron como destino os Estados Unidos, o 6 % do total.

O impacto será máis acusado nas materias primas que nos produtos especializados, pola súa maior exposición á competencia internacional. Feique insiste na necesidade de traballar para ampliar a lista de produtos no réxime de aranceis cero.

Automoción: impacto nos compoñentes, non nos vehículos acabados

Anfac, a patronal dos fabricantes de automóbiles, asegura que os aranceis non afectarán ás fábricas españolas, xa que non se exportou ningún vehículo aos Estados Unidos en 2024 nin no que vai de 2025.

Porén, Sernauto, asociación de provedores de compoñentes, si prevé consecuencias relevantes debido á alta internacionalización e á cadea global de subministración.

En 2024, as exportacións directas de compoñentes aos Estados Unidos chegaron aos 1.021 millóns, un 4 % do total do sector.

A exposición real é maior, xa que moitos compoñentes fabricados en España intégranse en vehículos ensamblados noutros países, como Alemaña, Francia ou México, que logo se exportan aos Estados Unidos.

Materias primas esenciais para o sector, como plásticos, téxtiles técnicos, compoñentes electrónicos e semicondutores, tamén quedan afectadas polo novo arancel do 15 %, o que podería reducir a competitividade.

Siderurxia: mantense o arancel do 50 %

O aceiro mantén unha taxa do 50 %, á espera de que as negociacións sobre un posible sistema de cotas cheguen a bo porto. A industria siderúrxica española reclama claridade e previsibilidade, e demanda avanzar cara ao retorno aos aranceis cero.

Negociacións abertas e incerteza sobre a tecnoloxía

A negociación segue aberta. “Púxose unha táboa rasa do 15 % para toda a UE, pero a letra pequena está por pechar”, apunta Sara Herrero, da EA Business School.

Herrero tamén pon en dúbida a viabilidade do plan de investimento de 600.000 millóns de dólares da UE en Estados Unidos e lembra que non se pode obrigar ás empresas a investir nunha economía de libre mercado.

Desde AMETIC, patronal da industria dixital, alertan do risco de que futuras medidas arancelarias se centren na tecnoloxía, o que podería frear o desenvolvemento dixital europeo.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade