O novo AVE Vigo-Madrid baixa das catro horas, pero xera críticas pola perda de paradas
O primeiro AVE Vigo-Madrid cumpre o tempo previsto, pero o traxecto inverso sofre atrasos
Eliminación de paradas intermedias e a exclusión de cidades como Lugo ou Ferrol xeran críticas entre usuarios e plataformas veciñais
Renfe comezou a aplicar este luns a nova oferta de servizos comerciais no corredor Galicia-Madrid e posibilitou, non sen xerar controversia, que o traxecto entre Vigo e a capital de España cubrirase por primeira vez en menos de catro horas, aínda que só puidérono conseguir os viaxeiros que se desprazaron a Chamartín e non os que procedían desa estación.
O AVE 04464 partiu da estación de Vigo-Urzáiz cun lixeiro atraso de tres minutos, ás 06:03 da madrugada, segundo a aplicación de información de Renfe, e chegou ao seu destino, a estación de Chamartín-Clara Campoamor, ás 09:50, tal e como estaba previsto inicialmente.
O traxecto quedou en 3 horas e 47 minutos de viaxe despois de suprimir paradas en Galicia e Castela e León, o que suscitou críticas nas localidades afectadas, como Pobra de Seabra (Zamora), Segovia, Vilagarcía de Arousa (Pontevedra) ou A Gudiña (Ourense), onde xurdiu unha plataforma cidadá por mor da supresión do tren matinal das 08:26 a Madrid e o das 08:34 en dirección a Ourense.
O que non puido cumprir o horario establecido nin o tempo de viaxe prevista foi o AVE 04475, o que efectuou o traxecto inverso e partiu de Madrid-Chamartín con dous minutos de demora, ás 07:16 horas. Polo camiño foi acumulando atrasos ata chegar pasadas as 11:35 horas a Urzáiz, 25 minutos máis tarde do marcado. Para baixar da barreira das 4 horas no Vigo-Madrid, tal e como demandaba o alcalde de Vigo, Abel Caballero, o tren só efectúa altos no camiño en Pontevedra, Ourense e Zamora ata acabar en Chamartín.
Renfe explicou que a conexión Vigo-Madrid contará con máis prazas ao incorporarse só material S106 nos seus servizos. Os Avlo poden transportar ata 581 viaxeiros, mentres que na súa versión AVE os S106 de rodadura desprazable alcanzan as 507 butacas, case o dobre que os tradicionais Alvia.
Críticas sindicais
Con todo, a oferta é insuficiente para o sector federal ferroviario de Galicia do sindicato CXT, para o que os novos horarios que entraron en vigor este luns "prexudican a provincia de Pontevedra máis que á da Coruña" porque Vilagarcía queda con dous servizos directos a Ourense-Madrid, en lugar dos tres que tiña. Ademais, critican que os últimos trens con saída de Madrid a Galicia (19:17 e 20:23 horas) teñen destino A Coruña sen posibilidade de ligazón en Compostela con ningún tren de Media Distancia cara a Vigo.
Ao cambiar o destino do AVE das 19:17 que finalizaba en Vigo, elimínase un servizo ferroviario entre a capital galega e a cidade máis poboada de Galicia, un tren que permitía desprazarse ás 22:30 horas desde Santiago a Vilagarcía, Pontevedra e a estación de Urzáiz.
A Coruña conecta con Madrid, pasando por Santiago, á primeira hora da mañá cun Avlo S106 con saída ás 05:14 horas (ata o de agora nese horario podíase realizar cun tren de ligazón) que permite a chegada antes das 9 da mañá á capital (aínda que este luns fíxoo ás 09:02, con 13 minutos de atraso).
Renfe explica que A Coruña pasa a ter cinco opcións de viaxe en AVE ou Avlo directas sen ligazóns, en lugar das tres actuais (tres AVE e dúas Avlo por sentido). Ourense pasa a prestar 11 frecuencias ao asumir as melloras de Vigo e A Coruña; Santiago de Compostela ten 4 AVE e 3 Avlo e Lugo mantén o servizo Alvia.
Ferrol, en cambio, perde o tren directo e os viaxeiros que proceden desa cidade teñen que efectuar ligazóns como o que permite conectar os viaxeiros co AVE das 7:15 h da Coruña e chegar a Madrid antes das 11 da mañá.
Eliminación de controis de seguridade nos trens de Media Distancia
Unha das novidades a partir deste luns é que Adif decidiu eliminar os controis de seguridade nos trens de Media Distancia do eixo atlántico. Unha medida que pretende axilizar o embarque de pasaxeiros nunha liña que rexistra unha das maiores cifras de usuarios en toda España.
Esta decisión implica que xa non será necesario pasar as equipaxes polos controis de seguridade nas estacións de Vigo-Urzáiz, Pontevedra, Santiago de Compostela, A Coruña e Ourense.
A partir de mañá @adif elimina os controis de radioscopia nas estacións galegas, excepto pra trens AVLO, AVE, ALVIA e AVANT.
— Ferroviarixs CGT GZ (@CGTrenfeGaliza) June 8, 2025
As Viaxeir@s xa non terán que pasar control de seguridade nos trens MD e rexionais de @Renfe.@ave_galicia @ave_galicia @usuariosrenfega pic.twitter.com/4Ue9vzKuPi
Asociacións de veciños expresan as súas queixas en Lugo
Que Lugo volvese “quedar fóra das melloras que beneficiarán as conexións doutras cidades galegas por tren” provocou as queixas da Federación Provincial de Asociacións de Veciños Lucus Augusti, porque agora mesmo a capital lucense goza duns servizos “similares aos que había cando chegou o ferrocarril”.
O presidente desa federación veciñal, Jesús Vázquez, lamentou que Lugo perdese “conexións con Madrid e o tren nocturno a Barcelona”, á vez que carece de “unhas conexións adecuadas co País Vasco e coas cidades da súa contorna”.
Tamén incidiu en que Lugo segue sendo a única capital de provincia que aínda non ten “unha conexión directa por tren coa capital galega”, aínda que recoñece que se está realizando un investimento “histórico” na mellora da vía entre Lugo e Ourense.