Publicador de contidos

Publicador de contidos

Consumo propón multar con 3,6 millóns de euros a Alquiler Seguro por cobros irregulares a inquilinos

Consumo propón multar con 3,6 millóns de euros a Alquiler Seguro por cobros irregulares a inquilinos

A proposta de sanción deriva do expediente aberto a esta empresa inmobiliaria tras a denuncia por impoñer o pagamento de honorarios aos inquilinos

Arquivo (Europa Press/Jesús Hellín) Arquivo (Europa Press/Jesús Hellín)
Europa Press 27/10/2025 10:32

O Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030 propuxo impoñer unha multa de 3,6 millóns de euros a Alquiler Seguro, tras a apertura o pasado marzo dun expediente sancionador por parte do departamento que dirixe Pablo Bustinduy.

"3.600.902 euros. Esa é a contía á que ascende a multa que a Subdirección Xeral de Inspección e Procedemento Sancionador do Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030 propuxo para Alugueiro Seguro (...)", segundo revelou este luns a asociación de consumidores Facua.

O ministro de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030, Pablo Bustinduy, afirmou que a proposta de sanción coñecida este luns é "un dos pasos intermedios dentro dun procedemento do expediente do Ministerio" e subliñou que non pode valorala mentres estea en curso.

"O que se coñeceu hoxe é unha proposta de sanción, é un dos pasos intermedios dentro dun procedemento do expediente do Ministerio de Consumo, e eu, porque vivimos nun sistema moi garantista, non me podo posicionar, non podo opinar sobre un procedemento que está en curso, porque iso contradiría as garantías que asisten ás partes", defendeu nunha entrevista en TVE, que recolleu Europa Press,

Hai uns meses, Consumo abriu un expediente sancionador a unha "grande axencia inmobiliaria" por posibles prácticas abusivas contra inquilinos na xestión do alugueiro en todo o territorio nacional, sen revelar inicialmente o nome da empresa.

Posteriormente, Facua informou de que a compañía afectada era Alquiler Seguro, á que denunciou en novembro de 2023 por impoñer o pago de honorarios aos inquilinos, unha práctica prohibida pola lexislación vixente tras a promulgación da Lei de vivenda.

A proposta de sanción presentada polo Ministerio, que debe ser valorada agora polo secretario xeral de Consumo e Xogo, Andrés Barragán, continuará en fase de análise durante os próximos meses, dado que se espera unha decisión unha vez revisadas as alegacións formuladas polas partes.

Na resolución, que foi comunicada a Facua conforme ao establecido na lei, xa que a asociación figura como parte no procedemento, detállanse as irregularidades localizadas nos contratos que a inmobiliaria firma cos arrendatarios, mentres se desestiman as alegacións da axencia contra a primeira proposta de sanción emitida en marzo.

Bustinduy, neste contexto, explicou que o expediente se fíxose público porque "hai partes implicadas no procedemento" e lembrou que "o proxecto se orixinou por denuncias de organizacións de consumidores".

Entre as devanditas irregularidades, Consumo destaca a imposición dun suposto servizo de atención ao inquilino, mediante o que se encobre a cobranza de gastos que deberían ser asumidos polo propietario, así como a obriga de contratar un seguro do fogar e un estudo de solvencia económica; a iso engádese a limitación do dereito de desistencia do contrato e a carga aos inquilinos de todos os gastos derivados de reclamacións xudiciais ou extraxudiciais.

"O Ministerio de Consumo ten recursos limitados, pero imos poñer todos sempre á disposición de asegurar que ningunha empresa estea por encima da lei. E no mercado da vivenda especialmente, impúxose a lei da selva nos últimos anos e fíxose que os inquilinos se vexan nunha situación de indefinida indefensión", afirmou.

Fraude de lei no servizo de atención ao inquilino

Desagregada por conceptos, o Ministerio de Consumo propuxo unha multa dun millón de euros a Alquiler Seguro pola cobranza ao inquilino de servizos que, segundo a Lei de Arrendamentos Urbanos, "corresponde satisfacer á parte arrendadora".

O denominado Servizo de Atención ao Inquilino (SAI) obrigaba ao arrendatario para pagar "unha mensualidade de renda máis IVE/IGIC", posteriormente cambiada a "990 euros máis IVE/IGIC", por conceptos como xestión documental ou estudo de solvencia.

A resolución sostén que "non pode ampararse que, baixo a aparencia da cobranza polo SAI, Alquiler Seguro eluda a prohibición da cobranza dos gastos inmobiliarios e de formalización do contrato", e que estes se impoñían ao inquilino "aínda que non reportan beneficio algún, senón ao propietario".

O expediente sinala que o contrato SAI "préstase durante toda a vixencia do contrato de arrendamento polo que un inquilino pagaría o mesmo polos servizos prestásense durante seis meses ou durante cinco anos", criticando a falta de proporcionalidade e os beneficios exclusivos para a parte arrendadora.

Multa por imposición de seguros e cláusulas abusivas

Consumo expuxo unha segunda sanción de 990.900 euros por esixir aos inquilinos a contratación dun seguro de fogar, unha práctica que "beneficia o arrendador respecto das coberturas relativas a responsabilidade inmobiliaria, continente e contido", e traslada ao arrendatario o pago dunha prima por danos que "realmente non ha de responder".

O contrato de Alquiler Seguro tamén incluía cláusulas que obrigaban aos inquilinos para "facer fronte a todos os gastos, dereitos, impostos ou taxas xudiciais" e autorizaban a súa inclusión en ficheiros de morosos "en caso de falta de pagamento de calquera cantidade".

Finalmente, o expediente recolle unha potencial infracción por limitar o dereito de desistencia sobre o SAI, sinalando que "moitas das prestacións que inclúe nin sequera executaranse durante o contrato se o inquilino non está interesado".

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade