Axentes apuntan a "falta de atención" do camioneiro acusado da morte dun condutor en San Cibrao das Viñas
Axentes apuntan a "falta de atención" do camioneiro acusado da morte dun condutor en San Cibrao das Viñas
Fiscalía pide dous anos e medio por un accidente que tamén deixou feridos a dous gardas civís, un dos cales está en "coma vixil"
Europa Press
O Xulgado do Penal 2 de Ourense acolleu este xoves a primeira xornada do xuízo a un camioneiro para o que Fiscalía solicita unha pena de dous anos, seis meses e un día de cárcere, e tres anos de perda de vixencia do carné, por causar a morte dun condutor de furgoneta e graves lesións a dous gardas civís nunha colisión en San Cibrao das Viñas (Ourense) en 2023.
O condutor do camión tractor, acusado dun delito de homicidio por imprudencia e dous delitos de lesións, negouse a declarar nunha xornada na que axentes da Garda Civil apuntaron a unha "falta de atención" do camioneiro como causa do sinistro. O xuízo proseguirá este venres.
Segundo recolle o escrito fiscal, ás 12:21 horas do 9 de febreiro de 2023, o acusado, que conducía un camión tractor que portaba un remolque pola estrada OU-525, por mor "da velocidade inadecuada á que circulaba para as características e estado da vía" e ao "non prestar a debida atención á condución", invadiu o carril esquerdo da calzada, polo que circulaba en sentido contrario un coche ocupado por dous axentes da Garda Civil, provocando a saída do turismo cara á cuneta da súa mesmo carril.
O camión do acusado continuou a súa traxectoria polo mesmo carril, chocando despois cunha furgoneta cuxo condutor, de 58 anos de idade, faleceu como consecuencia da colisión.
En coma
En concreto, por mor das lesións producidas pola colisión, o axente condutor do turismo foi inicialmente trasladado ao Complexo Hospitalario Universitario de Ourense (CHUO), e ao Instituto Guttmann en Barcelona despois, e foi sometido a tres intervencións cirúrxicas, culminando co recoñecemento da súa incapacidade laboral antes da alta hospitalaria.
Tal e como explicou a esposa do garda civil afectado, chamada a testificar no xuízo celebrado este xoves no Xulgado do Penal nº2 de Ourense (que continuará este venres), e que se atopaba embarazada no momento dos feitos, o seu marido é, actualmente "dependente para toda actividade da súa vida diaria", nun estado de "coma vixil" e permanece recibindo terapia para "previr que as secuelas vaian a máis".
Así mesmo, acudiu en calidade de testemuña un dos axentes que se atopaba no turismo afectado e que circulaba de copiloto, que explicou que, mentres el revisaba o seu móbil, o seu compañeiro, que conducía, pronunciou "algo" e, acto seguido, executou unha "pequena manobra cara á dereita" ao observar o camión, ata que finalmente chocou contra o frontolateral do vehículo.
Tamén testificaron tres axentes do Instituto Armado que sinalaron que, ao seu xuízo, por "unha falta de atención á condución" o condutor do vehículo circulaba "moi próximo ao bordo dereito" do seu carril, "onde se empeza a ver a pegada de fricción", e para realizar unha "corrección da manobra", efectúa "unha manobra evasiva" cara á esquerda, pero termina invadindo o carril en sentido contrario.
A 85 por hora
Así mesmo, tal e como explicou o axente encargado de analizar o tacógrafo, instrumento que rexistra datos como a velocidade dun vehículo, o camión circulaba inicialmente a 41 quilómetros por hora, a continuación, "nunha marxe de 33 segundos", o condutor incrementou a velocidade ata alcanzar os 85 quilómetros por hora, e nos segundos seguintes comezou a reducir "bruscamente a velocidade" en 41 km/h ata que, finalmente, freou do todo "cando se produce a primeira colisión", atendendo a que este instrumento "ten unha marxe de erro de 6 km/hora de velocidade".
Pola súa banda, dous peritos chamados a testificar polo letrado da defensa, sostiveron que a velocidade "podería ser inferior", ao alegar que o equipo de transporte da Garda Civil "non mediu a lonxitude da roda", que "indica a relación que existe entre a marxe de erro medido no momento do accidente e o medido na inspección".
Danos nas rodas
Así mesmo, foi chamado a testificar un condutor que circulaba detrás do acusado, que sostivo que, nun momento dado, viu "unha pequena explosión na parte dianteira do camión" e "fume branco" que saía desta, como consecuencia dun "posible rebentón da roda" mentres o camión "aínda circulaba polo seu carril".
Con todo, un perito chamado a testificar sinalou que os danos analizados nas rodas do camión "con compatibles co impacto", e rexeitou a posibilidade de rebentón ao considerar que para iso "debería haber unha serie de características que non existen".
Nesta liña, descartou, ademais, a posibilidade de que a roda sufrise unha picada previa á colisión "porque non hai ningunha evidencia que así o demostre".
Piden entre 3,4 e 4 millóns de euros de indemnización
Así, o Ministerio Fiscal solicitou, ademais, o pago dunha indemnización de 3,4 millóns ao garda civil condutor do turismo no momento do accidente, e unha indemnización de 37.368 euros ao copiloto.
Pola súa banda, a acusación particular solicitou unha pena de tres anos e catro meses de cárcere, catro anos de privación do dereito para conducir e unha indemnización de 4 millóns de euros ao garda civil condutor do turismo.