A Sareb traspasará máis de 40.000 propiedades e 2.400 terreos á empresa estatal de vivenda
O Executivo avanza que estas vivendas pasarán a formar parte do parque público de alugueiro alcanzable
O Goberno prohibe os anuncios de voos curtos e a obsolescencia programada

Máis de 40.000 vivendas e preto de 2.400 terreos de Sareb con capacidade para albergar outras 55.000 vivendas, activos que no seu conxunto teñen un valor de mercado de 5.900 millóns de euros, pasarán a formar parte de Sepes, xerme da nova grande empresa estatal de vivenda que puxo en marcha o Goberno.
Unha vez analizada a carteira de activos do chamado "banco malo" e segundo acordou este martes o Consello de Ministros, estas vivendas e solos pasarán a ser parte do parque público de vivenda alcanzable para sempre.
Así mesmo, habilitouse á empresa pública para poder usar outros 593 millóns para adecuar estas vivendas, desenvolver os solos, completar outras adquisicións ou adecuar o resto de inmobles que se van ir incorporando.
"De salvar os bancos a salvar as familias"
Segundo subliñou na conferencia de prensa posterior ao Consello de Ministros a ministra de Vivenda e Axenda Urbana, Isabel Rodríguez, trátase de "recuperar esas casas que nunca debemos perder" e pasar de salvar aos bancos a salvar ás familias cun parque público de alugueiro alcanzable, cuxo pago non requira máis do 30 % dos ingresos destas.
Xa o pasado xaneiro, o presidente do Goberno, Pedro Sánchez, anunciou que se ían transferir 30.000 vivendas de Sareb á nova empresa pública -13.000 delas de forma inmediata- e que en 2026 engadiríanse outras 10.000.
Mentres se fan novas vivendas búscase así mobilizar de forma urxente solos e inmobles e poñelos en alugueiro alcanzable nun contexto marcado pola escaseza de produto para atender a unha demanda crecente, que está tensionando aínda máis os prezos e agravando os problemas de acceso, especialmente dos mozos e aqueles con menos recursos
Que características teñen estas vivendas e solos?
Para determinar o perímetro de activos de Sareb -creada en 2012 tras a crise financeira e a 'picada' da burbulla inmobiliaria- que pasará a Sepes tivéronse en conta distintos criterios xeográficos, económicos, técnicos e urbanísticos.
No caso das vivendas, aquelas que están situadas en municipios de áreas metropolitanas e illas, en municipios con máis de 5.000 habitantes ou nos que a poboación está a crecer máis do 5 % no últimos dez anos.
Inclúense vivendas de ata 85 m2 útiles, independentemente do valor de taxación, e aquelas de ata 150 m2 cuxo valor de taxación non supere nun 40 % o que resulta de multiplicar a extensión do inmoble polo prezo medio que lanza a estatística de Ministerio.
Os edificios e vivendas non poderán presentar patoloxías estruturais, estarán acordes coa lexislación urbanística e terán condicións de habitabilidade adecuadas.
Para aquelas con un contrato de alugueiro social en vigor, serán adscritas todas as vivendas.
No caso dos solos, o criterio xeográfico esténdese a aqueles situados en municipios de máis de 5.000 habitantes.
Inclúense os solos viables, establecéndose un alugueiro para unha vivenda tipo de 70 m2; cunha superficie superior a 150 m²; un uso residencial -plurifamiliar ou colectiva-; que poidan albergar promocións de 30 ou máis vivendas e que estean inscritos no Rexistro da Propiedade e na Dirección Xeral do Catastro.
A Sareb, á espera de presentar o seu plan estratéxico
A Sareb ten xa perfilado o seu novo plan estratéxico para os próximos dous anos, o seu horizonte vital, tras aprobarse o perímetro de activos que pasan a Sepes e confía en chegar a un acordo en breve cos seus 'sérvicers' ou os seus provedores inmobiliarios de xestión neste novo escenario para o seu negocio.
A sociedade de xestión de activos procedentes da reestruturación bancaria, participada en máis dun 50 % polo FROB e que ten en balance 37.500 vivendas, seguirá quedándose con algo de residencial, aquel que non cumpre os requisitos para ser incorporado a Sepes.