Xunta, CEG e Fegatramer pídenlle ao Goberno que levante as peaxes da AP-9
Solicitan unha xuntanza conxunta co ministro Óscar Puente
"Galicia continúa sendo a comunidade con máis quilómetros de autoestrada de peaxe por habitante", o que "condiciona a súa competitividade", explicou Vieites
Reclaman tamén a transferencia da súa xestión a Galicia
A Consellería de Vivenda e Infraestruturas, a Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) e Fegatramer solicitarán a próxima semana unha reunión co Ministerio de Transportes para esixir a transferencia da autoestrada AP-9, despois de que esta semana se coñecesen as emendas á proposición de lei de transferencia desta vía do PSOE.
Tras manter unha reunión en San Caetano, a responsable autonómica de Infraestruturas, María Martínez Allegue, mostrou a súa "sorpresa" polas emendas dos socialistas, que considera "unha tomadura de pelo" e que cre que "desvirtúan a posibilidade desa transferencia".
Así mesmo, a conselleira asegurou que todas as partes implicadas coinciden en que "se está ninguneando a Galicia", xa que se trata de "unha infraestrutura fundamental" para a Comunidade e para a competitividade do sector económico.
A patronal galega CEG e a de transportes Fegatramer queren pedirlle o ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, a "gratuidade" das peaxes da autoestrada AP-9 e da transferencia da súa xestión a Galicia.
Así o indicou a CEG (Confederación de Empresarios de Galicia) nun comunicado ao termo dunha reunión do seu presidente, Juan Manuel Vieites, coa conselleira de Planificación de Infraestruturas.
"Galicia continúa sendo a comunidade con máis quilómetros de autoestrada de peaxe por habitante", unha situación que "condiciona a súa competitividade", explicou Vieites, e reprochou que "os empresarios galegos levan máis de 50 anos pagando esta peaxe".
O líder da patronal galega aludiu tamén ao feito de que a Comisión Europea (CE) "cuestiona" a prórroga no ano 2000 da concesión, outorgada polo Executivo español na etapa en que gobernou José María Aznar, que a estendeu ata 2048, a pesar de que unha anterior prórroga do seu predecesor, Felipe González, debía concluír en 2023.
A CE considera que a prórroga de Aznar foi ilegal, por non ser exposta publicamente unha licitación de ofertas para establecer a concesión, e ameaza agora con levar o asunto ao Tribunal de Xustiza da Unión Europea.
Vieites asegurou que os empresarios acollen "favorablemente" as bonificacións nas peaxes aos usuarios da AP-9, pagadas con fondos públicos polo Goberno, pero opinou que "os descontos actuais, seguen sendo insuficientes" e CEG avoga por "unha AP-9 gratuíta, xusta e sostible", dixo.
Vieites reuniuse este venres coa conselleira Martínez Allegue ( EFE/ Xoán Rey)
Eliminar as peaxes podería impulsar a economía, segundo a patronal galega, que, con todo, considera que o pago dun "rescate" da concesión por parte do Goberno central "implica un desembolso significativo para as arcas públicas e a xestión e conservación da autoestrada recaerían na Administración pública, cos custos asociados", segundo Vieites.
"Tanto o rescate como no seu caso a transferencia a Galicia da autoestrada non pode converterse nunha hipoteca para sempre para Galicia", salientou o líder da patronal galega, partidario de "non trasladar toda a carga a empresas e cidadáns".
Por iso, Vieites reclamou ás autoridades elaborar e divulgar "informes técnicos e económicos actualizados, que permitan contrastar as distintas estimacións existentes e optar pola mellor solución técnica".