Publicador de contidos

Publicador de contidos

Os armadores de Vigo denuncian "o acoso" de grandes buques en caladoiros como Mauritania

Os armadores de Vigo denuncian "o acoso" de grandes buques en caladoiros como Mauritania

Piden medidas tras o naufraxio de Tafra 3, abordado por un barco tres veces máis grande

Os dous galegos da tripulación están a salvo pero hai cinco mauritanos desaparecidos

G24.gal 15/09/2025 14:42

O tempo era bo e había moi boa visibilidade. Por iso custa entender como puido naufragar en Mauritania o Tafra 3, un arrastreiro propiedade dunha sociedade mixta na que participa unha empresa de Vigo, Baipesca. O barco foi abordado en mar aberto por outro pesqueiro, un buque lituano tres veces máis grande, que lle abriu unha enorme fenda nun costado. O Tafra afundiuse en poucos minutos con 26 homes a bordo. Cos primeiros datos sobre a mesa, os armadores de Vigo cren que o accidente pode ser a consecuencia "do acoso" que, din, sofre a frota galega en determinados mares.

"En varios países africanos nestes momentos estamos a levar unha loita desigual", afirma o presidente da Cooperativa de Armadores de Vigo, Javier Touza. "Hai barcos moi grandes, sen ningún tipo de control, que fan manobras perigosas e incumprindo moitas veces as normas da seguridade marítima internacional".

Dos 26 tripulantes do barco foron rescatados 21. Entre eles están os dous galegos que ían a bordo, dous patróns de Marín, Javier Gestido Piñeiro e José Manuel Diz García. Os dous están ben, malia que durante o naufraxio un deles levou un golpe na cabeza. E posiblemente poderán volver a casa esta mesma semana. En cambio, seguen desaparecidos cinco homes, cinco mariñeiros mauritanos, aos que tratan de atopar varios buques.

David contra Goliat

As autoridades marítimas de Mauritania están a investigar as circunstancias do caso. As noticias que chegan dende alí din que xa lles tomaron declaración aos responsables dos dous barcos e que o capitán do pesqueiro lituano, con bandeira de Gambia, quedou retido. Dende Galicia, a Cooperativa de Armadores de Vigo pide que os organismos internacionais tomen medidas para evitar máis incidentes como este.

"Evitar que no futuro poida producirse este tipo de acoso de grandes barcos. Estamos falando dun buque de máis de cen metros de eslora e o noso trinta e cinco. Non houbo o máis mínimo tempo de reacción, partiuno en dous", asegura Javier Touza, o presidente de Arvi.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade