O Goberno volve deseñar novas liñas de autobús tras o rexeitamento das comunidades á primeira proposta
O Goberno volve deseñar novas liñas de autobús tras o rexeitamento das comunidades á primeira proposta
Na proposta anterior, o ministerio transfería ás comunidades a xestión de novos tráficos intermedios co que non estaban de acordo
O Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible xa comezou a refacer o mapa concesional das rutas de autobús de longa distancia, despois de que case todas as comunidades autónomas rexeitasen o deseño anterior que realizara, no que se transferían ás comunidades a xestión de novos tráficos intermedios.
Fontes do ministerio atribúen a negativa das comunidades "ao bloqueo e o boicot do PP", xa que todas as rexións gobernadas polo PP rexeitaron o mapa concesional do Goberno, máis Navarra, que está gobernada por unha coalición liderada polo PSOE e tampouco apoiou explicitamente o novo deseño.
Este martes, o presidente da Confederación Española de Transporte en Autobús (Confebús), Rafael Barbadillo, explicou nunha xornada de mobilidade organizada polo Español e Invertia que o Goberno decidiu que o Estado asuma todos os tráficos, polo que ten que refacer o mapa que xa fixera.
"De feito, xa se empeza este ano e vai saír en breve una das liñas do Estado a licitación. As comunidades (como Madrid) van licitar tamén as rutas dos seus mapas concesionais", argumentou.
Barbadillo lembrou que a recentemente aprobada Lei de Mobilidade Sostible dá un prazo de dous anos para que o novo mapa concesional do Estado quede resolto, aínda que advertiu dun dos principais hándicaps, a falta de condutores.
"A idade media do persoal en España está en 52 anos, unha idade alta, polo que temos que rexuvenecer os persoais, pero hai unha serie de barreiras como o prezo do carné profesional ou as inmensas trabas burocrática para poder traer persoas de fóra", lamentou.
O primeiro mapa concesional deseñado polo ministerio optimizaba as rutas de longa distancia para que fixesen menos paradas e fosen máis rápidas e baratas, a cambio de que as comunidades asumisen rutas máis curtas que trasladasen a xente desde poboacións máis pequenas ás máis grandes, onde si pararía o autobús de longo percorrido, a través dun pago duns 40 millóns de euros do Estado ás comunidades.