O Concello de Santiago aproba o expediente de licitación do contrato de transporte
O novo servizo suporá unha nova frota, renovación da app e suba das tarifas
O billete ordinario será de 1,40 euros, 0,56 no caso do escolar, e a tarifa para o aeroporto será de seis para a ida e de 10 para ida e volta
O Goberno local de Santiago, composto por BNG e Compostela Aberta, aprobou este luns por 128,5 millóns de euros o expediente de licitación do contrato de transporte, que incluirá unha nova frota, a renovación da aplicación e un aumento das tarifas, especialmente a do bus lanzadeira ao aeroporto.
Así o anunciou a alcaldesa, Goretti Sanmartín, nunha comparecencia posterior á Xunta de Goberno local á que chegou acompañada do concelleiro de Mobilidade e Convivencia, Xan Duro.
"Esta é unha conferencia de prensa moi importante para Santiago e os seus veciños. Gustaríanos que chegase antes, pero había moitas cuestións técnicas que solucionar e abordar coas máximas garantías", sinalou Sanmartín.
Segundo explicou, o transporte sae a licitación como un contrato mixto de servizos e obras, non como unha concesión, como ocorría anteriormente. Desta maneira, o contratista ten garantida unha retribución mínima para cubrir os gastos a través da subvención municipal, que supoñerá o 50 % dos ingresos.
Así, a empresa adxudicataria terá que encargarse de redactar o proxecto e executar a obra necesaria para a instalación, posta en funcionamento e mantemento dunha infraestrutura de recarga para os autobuses eléctricos e dunha instalación para fornecer gas natural comprimido para os buses que usen ese combustible.
Sanmartín indicou que o novo modelo mantén o deseño do mapa de liñas xa presentado publicamente, co obxectivo de "reducir solapamentos" e "ampliar a cobertura territorial". Entre as novidades, lembrou a creación da liña Transantiago; a posta en marcha de tres liñas alimentadoras do rural e a incorporación dun servizo nocturno de autobús.
Nova frota con 67 autobuses
Neste contexto, Xan Duro explicou que o contrato terá unha duración de 13 anos e contempla que a empresa adxudicataria deberá fornecer unha frota de 67 autobuses, fronte aos 43 vehículos que hai na actualidade. Deles, 18 serán eléctricos e o resto con motor de gas natural comprimido.
Serán de entre 12 e 15 metros de longo, coa excepción de tres autobuses eléctricos de entre oito e 10 metros para a liña C3; cinco a gas de entre 10 e 11 metros para a sete; e as alimentadoras do rural.
Neste sentido, a empresa adxudicataria terá un prazo de 12 meses para fornecer os vehículos esixidos, polo que no primeiro ano a empresa operará con autobuses provisionais, que "non serán os que funcionan na actualidade".
O novo contrato tamén contempla a mellora do Sistema de Apoio Á Explotación, que deberá almacenar e xestionar de forma "ordenada, xeolocalizada e en tempo real" todas as informacións relativas ao servizo. Entre elas figurarán liñas, itinerarios, frecuencias, horarios, avarías e atascos. Un conxunto de datos que, indicou Duro, serán fornecidos a través dunha nova web e unha aplicación, cuxa información deberá ser actualizada cada cinco segundos.
"Eu creo que este cambio tamén vai significar un antes e un despois no sistema de transporte de Compostela pola fiabilidade que vai ofrecer", subliñou.
Tarifas
En canto ás tarifas, o prezo estimado do billete ordinario será de 1,40 euros e o do billete escolar de 0,56 céntimos. Co bono ordinario, o prezo da viaxe será de 0,65 céntimos, "só tres céntimos máis que na actualidade".
Ademais, o bono mensual, que permite viaxes ilimitadas durante 30 días, quedará en 35 euros, e o bono pensionista permitirá 100 viaxes gratuítas ao ano e a partir de aí o prezo será de 0,50 céntimos.
Por último, avanzaron que a tarifa específica para a liña de bus lanzadeira ao Aeroporto de Santiago-Rosalía de Castro, será de seis euros para o billete de ida e de 10 euros para ida e volta.
Así mesmo, a empresa contratista deberá garantir diferentes medios de pago, ademais do pago en metálico. Estes poderán ser cartóns intelixentes; cartóns de transporte metropolitano compatibles cos sistemas homologados pola Xunta; e dispositivos electrónicos que permitan o pago co móbil ou con tarxeta.
"Se realmente queremos que a xente use máis o autobús, que se mova moito máis en transporte colectivo e que vaia reducindo o uso do transporte particular, temos que ter unhas tarifas que sexan accesibles para o conxunto da poboación", indicou Sanmartín.
Previsión para posta en marcha
A continuación, o procedemento de licitación terá que ser remitido ao Diario Oficial da Unión Europea antes da súa publicación na Plataforma de Contratación do Sector Público. Os licitadores dispoñerán dun prazo de 40 días para presentar as súas propostas, que se contarán desde o envío do anuncio ao DOUE.
Preguntada por un posible prazo no que entrarán en funcionamento os novos buses, a mandataria local explicou que "é moi difícil dar prazos", porque "pode haber moitas variantes no proceso, como recursos, xustificacións ou informes". "Todo iso pode requirir tempo, tentaremos ser o máis áxiles posibles. Ao longo de 2026 ten que quedar adxudicado", concluíu.