Iberdrola acusa a Red Eléctrica de xestión "temeraria e neglixente" pola apagada de abril
A compañía defende a actuación do seu persoal e anuncia medidas legais para protexer os seus dereitos
Culpa a falta de control da tensión e a ausencia de enerxía síncrona no sistema
Aelec ve "preocupante" que Red Eléctrica non asuma as súas responsabilidades técnicas
Red Eléctrica asegura que se as centrais cumprisen, o apagamento non se produciría

Iberdrola sinala unha xestión "temeraria e neglixente" de Red Eléctrica de España (REE) como principal causa do apagón xeral rexistrado o pasado 28 de abril. A compañía acusa a operadora do sistema eléctrico, pertencente ao Grupo Redeia, de non cumprir coa súa función esencial de garantir a continuidade e seguridade da subministración.
Segundo fontes da empresa, todas as centrais do seu parque de xeración acopladas ese día actuaron segundo as instrucións do operador e cumpriron coa normativa vixente. Iberdrola rexeita así calquera responsabilidade no suceso e critica que as declaracións de REE "confunden consecuencias coas causas do apagón".
Falta de control da tensión e previsións insuficientes
A compañía comparte o diagnóstico do Ministerio para a Transición Ecolóxica, que advertía dunha capacidade insuficiente de control da tensión no sistema eléctrico.
O día 27 de abril REE programou dez centrais síncronas con capacidade para regular tensión, pero finalmente operaron menos, o que supuxo o número máis baixo do ano. Ademais, a previsión de recursos de control para as horas centrais do día 28 foi inferior á calculada inicialmente.
Iberdrola considera "preocupante" que, unha vez iniciada a reacción en cadea, as proteccións habituais non freasen o proceso e mesmo puidesen contribuír ao incremento das tensións.
Falta de transparencia e advertencias previas
A empresa critica que REE non compartiu datos detallados do incidente ata a rolda de prensa deste mércores e que tampouco abordou as oscilacións de tensión rexistradas días e horas antes da apagada.
Ademais, lembra que REE xa advertira en informes previos da perda de seguridade no sistema por falta de enerxía síncrona e perda de tensión.
Iberdrola tamén sinala que REE xestionou de forma distinta un episodio similar o día 22 de abril, evitando daquela o apagamento.
A compañía defende que o comportamento do seu persoal e dos seus activos de xeración foi "intachable" antes, durante e despois do suceso. Activou os comités de emerxencia con máis de 900 empregados nas centrais e centros de control, e outros 1.000 na distribución, seguindo sempre as instrucións de REE para restaurar paulatinamente o sistema.
Iberdrola subliña que, desde o inicio, compartiu toda a información dispoñible con organismos nacionais e internacionais, incluíndo os tribunais e o Comité de Análise, e anuncia que adoptará todas as medidas legais necesarias para protexer os seus dereitos e os dos seus clientes.
Críticas de Aelec
A asociación de empresas de enerxía eléctrica (Aelec), que agrupa a empresas como Endesa, Iberdrola ou EDP, asegura que resulta "preocupante que o operador do sistema non asuma as súas responsabilidades técnicas contradicindo as conclusións do informe gobernamental, e atribuíndo a orixe do apagamento a pequenas desconexións de xeración".
Segundo un comunicado enviado por Aelec este mércores, de dispoñerse os recursos síncronos necesarios para afrontar fallos de xeración e controlar as tensións, como ocorre habitualmente nun sistema eléctrico ben xestionado, non se produciu o colapso do sistema.