Publicador de contidos

Publicador de contidos

Consumo abre un expediente sancionador a unha segunda inmobiliaria por prácticas abusivas

Consumo abre un expediente sancionador a unha segunda inmobiliaria por prácticas abusivas

Trátase do segundo expediente deste tipo, do que non se facilitou o nome da axencia inmobiliaria implicada, que se abriu desde o Departamento que dirixe Pablo Bustinduy a través da Dirección Xeral de Consumo

As principais prácticas denunciadas polas diferentes organizacións baséanse en infraccións como obrigar os inquilinos a pagaren unha comisión pola xestión do arrendamento, impoñer a contratación dun seguro ou a obrigación de contratación de servizos non solicitados polo inquilino

G24.gal 17/06/2025 09:05

O Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030 incoou un novo expediente sancionador a unha axencia inmobiliaria que opera en todo o territorio nacional por posibles prácticas abusivas contra inquilinos na xestión do alugueiro, como a cobranza de comisións ilegais ou obrigar a contratar servizos non solicitados. Trátase do segundo expediente deste tipo, do que non se facilitou o nome da axencia inmobiliaria implicada, que se abriu desde o Departamento que dirixe Pablo Bustinduy a través da Dirección Xeral de Consumo, despois do de finais de marzo a Alquiler Seguro por estas mesmas posibles prácticas abusivas contra inquilinos. Estes expedientes enmárcanse na investigación que Consumo está a levar a cabo desde o pasado mes de outubro no ámbito da xestión do alugueiro inmobiliario.

Esta investigación iniciouse a partir de denuncias do Sindicato de Inquilinas-CECU, Facua e a Organización de Consumidores e Usuarios (OCU), e Consumo avanzou que segue en marcha respecto a outras empresas inmobiliarias ás que tamén se poderían incoar expedientes por poder cometer estas ou outras prácticas. O Ministerio indicou que as principais prácticas denunciadas polas diferentes organizacións se basean en infraccións como obrigar os inquilinos a pagaren unha comisión pola xestión do arrendamento, impoñer a contratación dun seguro ou a obrigación de contratación de servizos non solicitados polo inquilino. A este respecto, en Consumo sinalouse que a Lei 12/2023 do 24 de maio polo Dereito á Vivenda prohibe expresamente trasladar aos inquilinos os gastos de xestión inmobiliaria e de formalización do contrato.

Adicionalmente, a Dirección Xeral de Consumo informou que estas cláusulas ou prácticas poderían ser constitutivas de infraccións que, segundo a Lei de Defensa dos Consumidores, poderían cualificarse como graves e ser sancionadas con multas de ata 100.000 euros, e pódense exceder esas cantidades ata alcanzar entre catro e seis veces o beneficio ilícito obtido, ou como moi graves e ser sancionadas con multas de ata un millón de euros, podéndose exceder esas cantidades ata alcanzar entre seis e oito veces o beneficio ilícito obtido.

Expedientes a pisos turísticos

Consumo explicou que estes dous procedementos sancionadores abertos a senllas axencias inmobiliarias se unen aos expedientes que a Dirección Xeral de Consumo mantén abertos no sector dos pisos turísticos contra unha gran plataforma de alugueiro de vivenda turística, referíndose a Airbnb, que mantén miles de anuncios de aloxamentos deste tipo que foron catalogados como publicidade ilícita.

Doutra banda, súmase ao expediente sancionador aberto contra empresas que administran vivendas turísticas en distintas comunidades autónomas tras detectarse que estas xestoras estarían a ofrecer información falsa ou información que, aínda sendo veraz, poida inducir a erro os destinatarios, polo seu contido ou presentación, o que supoñería unha práctica enganosa. Neste sentido, cabe destacar que este Ministerio ordenou o bloqueo de máis de 65.935 anuncios ilegais de pisos turísticos á plataforma Airbnb.

O Ministerio que dirixe Pablo Bustinduy quixo destacar que a vivenda é un dereito e un ben de primeira necesidade amparado pola lei. "Por tanto, todas as iniciativas anteriormente mencionadas se enmarcan no obxectivo de protexer o dereito de acceso á vivenda como acción prioritaria do Ministerio de Dereitos Sociais e Consumo e de protexer os dereitos das persoas consumidoras", defendeu Consumo. Sobre os dereitos dos inquilinos, en Consumo leváronse a cabo acciones informativas cos operadores do mercado sobre potenciais condutas abusivas nos contratos de alugueiro. Na Dirección Xeral de Consumo sinalouse que a iniciación deste expediente sancionador non prexulga o resultado final da investigación.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade