Bruxelas recoñece que a frota española é a máis prexudicada pola veda ao fondo
A nosa frota perde uns 16 millóns de euros anuais

O Comité Científico e Económico da Pesca comunitario (Stecf, nas súas siglas en inglés) publicou un esperado ditame sobre o impacto das vedas, que recoñece que a frota española é a máis prexudicada polas vedas ás artes de fondo en 87 zonas do Atlántico nororiental, cunhas perdas que poderían situarse en 16 millóns de euros anuais.
Representantes da frota din que o informe "reforza as súas posicións" porque devandito comité recoñece que os datos son insuficientes, e dá argumentos en contra das vedas para os litixios abertos polo Goberno español e polo sector ante o Tribunal de Xustiza da Unión Europea (UE).
En calquera caso, está por ver como reaccionará a Comisión Europea (CE) e aínda no difícil caso de que se modificasen, é previsible que os cambios non se fagan realidade ata 2024.
En setembro de 2022, a CE aprobou as vedas as artes de fondo en 87 polígonos do Atlántico nordés, a máis de 400 metros de profundidade, cualificadas como "ecosistemas mariños vulnerables", segundo lembra o Stecf, comité que asesora ao Executivo comunitario.
Os políticos enmarcan zonas das augas irlandesas e das ibéricas do Cantábrico (canón de Avilés en Asturias, zonas de Galicia e do golfo de Cádiz) para artes de fondo, como as utilizadas para a pescada do pincho.
Na actualidade, prexudican directamente 59 barcos españois dedicados ao palangre de fondo (a especies como pescada do pincho).
Aínda que inicialmente o sector calculou en 500 barcos os afectados, a CE fixo aclaracións e reduciuse a estimación do Goberno sobre os navíos afectados, á parte de que os arrastreiros poden faenar nas zonas vedadas por encima dos 400 metros.
Vedas con beneficios pouco claros
Pero os representantes da frota valoraron especialmente outra conclusión, que apunta que os datos son limitados, que existe incerteza e que tampouco se poden avaliar os beneficios das vedas.
No seu momento, o sector denunciou tamén que a expulsión dos barcos das zonas vedadas incrementaría a competencia de barcos noutros caladoiros.
En abril, o Consello Internacional para a Exploración do Mar (ICES, nas súas siglas en inglés) publicou con todo outro informe científico a favor de manter as vedas.
Loita nos tribunais e difícil marcha atrás
O Goberno español impugnou as vedas ante a Xustiza comunitaria, do mesmo xeito que a Organización de Produtores Pesqueiros de Burela e de Lugo, quen presentou un recurso ante o Tribunal Xeral da UE, no que a Xunta de Galicia é parte coadxuvante.
Tras a publicación do informe de Sctef, a CE recollerá alegacións e emprenderá unha revisión das vedas, aínda que desde o sector vese moi difícil que Bruxelas dea marcha atrás e se reabran zonas.
En calquera caso, as vedas durarán polo menos ata 2024.