Bruxelas abre expediente a España por non permitir cargos adicionais pola equipaxe de man
A Comisión Europea cre que se debe garantir a liberdade das aeroliñas para fixar os prezos aínda que entende que a equipaxe de man "debe de ser, en principio, gratuíto, sempre que cumpra uns requisitos razoables"
O Ministerio de Consumo afirma que as sancións ás 'low cost' teñen base xurídica
A Comisión Europea anunciou hoxe que abriu un procedemento de infracción a España por non permitir que as aeroliñas "apliquen cargos adicionais polo transporte de ningún tipo de equipaxe de man", o que o Executivo entende que contravén a normativa comunitaria.
Bruxelas sinala que a lexislación europea "garante a liberdade das aeroliñas para fixar os seus prezos" e engade que, en base a unha sentenza do Tribunal de Xustiza da Unión Europea, a equipaxe de man "debe de ser, en principio, gratuíta, sempre que cumpra uns requisitos razoables en canto a peso e dimensións e respecte as normas de seguridade aplicables".
"A equipaxe de man que exceda eses requisitos razoables queda suxeita á liberdade de prezos das aeroliñas", sinala nun comunicado a Comisión, que engade que a Lei de Navegación Aérea española non permite que as aeroliñas apliquen cargos adicionais polo transporte de ningún tipo de equipaxe de man.
Esta circunstancia "restrinxe a súa liberdade para fixar prezos e para diferenciar entre un servizo que inclúe un maior límite de equipaxe de cabina e outro que non ofrece esa posibilidade e unicamente contempla o volume mínimo necesario para o transporte", agrega o Executivo.
A Comisión Europea tamén subliña que España "impuxo sancións a cinco areoliñas pola súa política de aplicar cargos separados polo servizo de transporte de equipaxe adicional en cabina", e sostén que tamén infrinxen a normativa, ao estar baseadas na citada sentenza do TXUE, conforme á lexislación española de navegación aérea.
Consumo afirma que as sancións ás 'low cost' teñen base xurídica
O Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030 afirma que as sancións a cinco aeroliñas baixo custo por cobrar pola equipaxe de cabina teñen argumentación xurídica aínda que a Comisión Europea decidise abrirlle expediente.
As sancións déronse a coñecer o pasado novembro, cando Consumo anunciou multas a Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian e Volotea por prácticas abusivas, tales como a cobranza por estas maletas ou por reservar asentos contiguos para persoas dependentes. A contía total das sancións ascendía a 179 millóns de euros.
Agora, a Comisión Europea anunciou un procedemento de infracción contra España por esta multa porque considera que a Lei de Navegación Aérea española restrinxe a súa liberdade para fixar prezos e dá un prazo de dous meses ás autoridades españolas para responder as irregularidades sinaladas polos servizos comunitarios.
De non resolverse, a Comisión pode aínda pasar á segunda fase, que supón o envío dun ditame motivado cun novo prazo para o diálogo, antes de emprender a terceira e última etapa do proceso que implica elevar o caso ante o Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TXUE).
Con todo, fontes do Ministerio de Consumo explican que cada ano ábrense unha media de 30 expedientes deste tipo e que España ten abertos 94 na actualidade, un deles pola OPA de BBVA a Sabadell, xa que a Comisión Europea detectou que podería incumprirse a normativa bancaria da Unión Europea.
En calquera caso, afirman desde o departamento gobernamental, "este expediente non altera as sancións ás cinco aeroliñas" por parte do Goberno de España, que seguen en curso, e que actualmente se atopan recorridas en vía xudicial, xa que a CE "non ten potestade para decidir sobre a viabilidade das sancións ou a interpretación da normativa europea, que é competencia do TXUE".
Con todo, o Ministerio de Pablo Bustinduy reafírmase en que a argumentación xurídica que sustenta estas sancións "axústase escrupulosamente tanto á lexislación española como a xurisdición europea".
A apertura do expediente a España prodúcese despois dun enfrontamento público entre o ministro Bustinduy, e o máximo responsable de Ryanair, Michael O'Leary, unha das aeroliñas sancionadas en España, cunha multa de 107 millóns de euros.
Este mércores a compañía reclamaba de novo a retirada da sanción.
Ryanair recorreu a sanción e O'Leary, que chegou a chamar a Bustinduy "ministro tolo comunista", meteu presión desde entón ao comisario europeo de Transporte e Turismo Sostible, o grego Apostolos Tzitzikostas.
O pasado setembro, Bustinduy afeou a Tzitzikostas que accedese a reunirse con O'Leary antes que con el e, tras improvisar o comisario unha videochamada co responsable español, o ministro pediulle que non "desatenda a súa obriga de defender os dereitos dos pasaxeiros".
En paralelo, as institucións da Unión Europea están a tramitar unha actualización das normas de dereitos dos pasaxeiros, sen que haxa aínda acordo entre Consello da UE (os países) e o Parlamento Europeo.
Á hora de fixar a súa posición, o Consello centrou o debate no número de horas de atraso que deben dar lugar a unha indemnización ao viaxeiro, mentres que a Eurocámara defende que os pasaxeiros na UE poidan embarcar na cabina do avión cun vulto e unha maleta pequena gratuitamente.
Decepción nas organizacións de consumidores polo apoio de Bruxelas ás aeroliñas
As organizacións de consumidores mostraron este mércores a súa decepción coa Comisión Europea por "poñerse á beira" dalgunhas aeroliñas baixo custo.
As asociacións de consumidores denunciaron de forma reiterada o carácter abusivo da cobranza da equipaxe de man, tal e como denunciou o Ministerio de Consumo, e por iso lamentaron o expediente aberto pola CE, que segundo a Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) "non ten fundamento", como tampouco o recurso das aeroliñas ante os tribunais españois.
Segundo OCU, as empresas non poden invocar a liberdade de fixación de prezos, cando supoñen a aplicación de cláusula abusiva, e sobre todo cando esa imposición dificulta a comparación de prezos para os consumidores e afecta á súa liberdade de elección.
Por iso, animou a Consumo a que continúe coas sancións e ao Parlamento Europeo a que garanta os dereitos dos consumidores fronte á actuación das aeroliñas que abusan dos consumidores.
Para a Federación de Consumidores e Usuarios CECU, a CE está a sinalar coa súa forma de proceder "a quen está protexendo ás persoas consumidoras, no canto da quen está vulnerando os seus dereitos".
E está a trasladar aos consumidores da UE que a equipaxe de man é un artigo de luxo polo que hai que pagar. Por iso, a Federación di á CE que o expediente vai en contra da proposta do Parlamento Europeo de que os consumidores poidan levar a bordo de forma gratuíta unha peza de equipaxe de man e un pequeno artigo persoal.
As aeroliñas celebran que Bruxelas rexeite as sancións de Consumo
A Asociación de Liñas Aéreas (ALA) celebrou este mércores que a Comisión Europea iniciase ese procedemento de infracción a España pola sanción interposta polo Ministerio de Consumo a algunhas compañías aéreas por cobrar aos pasaxeiros pola equipaxe de man.
A Asociación recalcou que Bruxelas "avalou a liberdade das aeroliñas para fixar os prezos dos seus servizos", o que pon de relevo que "así o garante a lexislación europea", tal e como veu sinalando o sector aéreo, explica Á nunha nota.
De igual modo, Europa confirma que a equipaxe de man que non cumpra cos criterios de peso e dimensións estipulados nas normas de seguridade aplicables queda suxeito á liberdade de prezos das aeroliñas, tamén en sintonía coa posición das aeroliñas, engade.
Por iso, a Asociación reclama ao Ministerio de Consumo que retire as multas abertas contra varias aeroliñas que, segundo considera, carecen de xustificación.
A xuízo do presidente de ALA, Javier Gándara, "Consumo extralimitouse ao impoñer unha sanción unilateral, inxustificada, de costas á UE e saltándose a lexislación europea".