Publicador de contidos

Publicador de contidos

Bruxelas abre expediente a España por non permitir cargos adicionais pola equipaxe de man

Bruxelas abre expediente a España por non permitir cargos adicionais pola equipaxe de man

A Comisión Europea cre que se debe garantir a liberdade das aeroliñas para fixar os prezos aínda que entende que a equipaxe de man "debe de ser, en principio, gratuíto, sempre que cumpra uns requisitos razoables"

O Ministerio de Consumo afirma que as sancións ás 'low cost' teñen base xurídica

Axencias 08/10/2025 12:09 Última actualización 08/10/2025 12:38

A Comisión Europea anunciou hoxe que abriu un procedemento de infracción a España por non permitir que as aeroliñas "apliquen cargos adicionais polo transporte de ningún tipo de equipaxe de man", o que o Executivo entende que contravén a normativa comunitaria.

Bruxelas sinala que a lexislación europea "garante a liberdade das aeroliñas para fixar os seus prezos" e engade que, en base a unha sentenza do Tribunal de Xustiza da Unión Europea, a equipaxe de man "debe de ser, en principio, gratuíta, sempre que cumpra uns requisitos razoables en canto a peso e dimensións e respecte as normas de seguridade aplicables".

"A equipaxe de man que exceda eses requisitos razoables queda suxeita á liberdade de prezos das aeroliñas", extremo que non aplica España, a que ademais sancionou cinco compañías aéreas por ese motivo, o que tamén vulneraría a regulamentación comunitaria, engade a Comisión. 

Consumo afirma que as sancións ás 'low cost' teñen base xurídica

O Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030 afirma que as sancións a cinco aerolíneas 'baixo custo' por cobrar pola equipaxe de cabina teñen argumentación xurídica aínda que a Comisión Europea decidise abrirlle expediente.

As sancións déronse a coñecer o pasado novembro, cando Consumo anunciou multas a Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian e Volotea por prácticas abusivas, tales como a cobranza por estas maletas ou por reservar asentos contiguos para persoas dependentes. A contía total das sancións ascendía a 179 millóns de euros.

Agora, a Comisión Europea anunciou un procedemento de infracción contra España por esta multa porque considera que a Lei de Navegación Aérea española restrinxe a súa liberdade para fixar prezos e dá un prazo de dous meses ás autoridades españolas para responder as irregularidades sinaladas polos servizos comunitarios.

De non resolverse, a Comisión pode aínda pasar á segunda fase, que supón o envío dun ditame motivado cun novo prazo para o diálogo, antes de emprender a terceira e última etapa do proceso que implica elevar o caso ante o Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TXUE).

Con todo, fontes do Ministerio de Consumo explican que cada ano ábrense unha media de 30 expedientes deste tipo e que España ten abertos 94 na actualidade, un deles pola OPA de BBVA a Sabadell, xa que a Comisión Europea detectou que podería incumprirse a normativa bancaria da Unión Europea.

En calquera caso, afirman desde o departamento gobernamental, "este expediente non altera as sancións ás cinco aeroliñas" por parte do Goberno de España, que seguen en curso, e que actualmente se atopan recorridas en vía xudicial, xa que a CE "non ten potestade para decidir sobre a viabilidade das sancións ou a interpretación da normativa europea, que é competencia do TXUE".

Con todo, o Ministerio de Pablo Bustinduy reafírmase en que a argumentación xurídica que sustenta estas sancións "axústase escrupulosamente tanto á lexislación española como a xurisdición europea".

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade