Publicador de contidos
Publicador de contidos

As medidas espello na agricultura, por María Loureiro

OPINIÓN

As medidas espello na agricultura, por María Loureiro

Protesta agrícola na Gudiña, o martes pasado
G24.gal 23/02/2024 08:13

As medidas espello, tamén coñecidas como cláusulas espello, son unha ferramenta comercial que busca protexer os agricultores e gandeiros europeos da competencia desleal de produtos importados que non cumpren coas mesmas normas de produción. Noutras palabras, estas medidas esixen que os produtos que se importan á Unión Europea cumpran cos mesmos estándares ambientais, sanitarios, de benestar animal e de seguridade alimentaria que se esixen aos produtos europeos.

Por que se están considerando as medidas espello na agricultura? Existen dúas razóns principais polas que se están considerando na agricultura:

-Competencia desleal: os agricultores europeos enfróntanse a unha competencia cada vez maior de produtos importados que non cumpren coas mesmas normas de produción. Isto pode levar a unha situación en que os produtos europeos son máis caros ca os importados, mesmo se son de maior calidade. 

-Protección do medio ambiente e do benestar animal: as normas europeas de produción agrícola son algunhas das máis estritas do mundo. As medidas espello axudan a garantir que os produtos importados non se produzan de forma que danen o medio ambiente ou o benestar animal.

As medidas espello pódense implementar de diferentes maneiras. Unha forma común é incluílas nos acordos comerciais que a Unión Europea negocie con terceiros países. Estas cláusulas espello esixen que os países exportadores cumpran coas normas europeas de produción se queren exportar os seus produtos á Unión Europea. Outra forma de implementar as medidas espello é a través da lexislación nacional. Neste caso, os gobernos europeos poden promulgar leis que esixen que os produtos importados cumpran coas normas nacionais de produción.

Sen embargo, existen certas desvantaxes na súa aplicación, entre elas:

-Poden aumentar o prezo dos produtos importados.

-Poden dificultar o acceso dos consumidores europeos a unha variedade de produtos.

-Poden xerar tensións comerciais con terceiros países.

Cal é o futuro das medidas espello na agricultura? O uso das medidas espello na agricultura é un tema controvertido. Algúns países, como España e Francia, son fortes defensores das medidas espello, mentres que outros países, como Alemaña, son máis reticentes. É probable que o debate sobre as medidas espello continúe nos próximos anos. A decisión de utilizar ou non medidas espello dependerá dunha serie de factores, como as relacións comerciais con terceiros países, as preferencias dos consumidores e as prioridades políticas dos gobernos europeos. É importante mencionar que o uso destas medidas espello é relativamente pouco común, xa que pode ter consecuencias negativas, como represalias comerciais e un impacto negativo nos consumidores. Con todo, algúns países utilizaron medidas espello no pasado, como Os Estados Unidos, que utilizou medidas espello en resposta a prácticas comerciais desleais doutros países, como o dumping e as subvencións. Por exemplo, en 2018, Os Estados Unidos e a UE impuxeron aranceis ás importacións de aceiro e aluminio da China, e A China tamén utilizou medidas espello en resposta ás medidas proteccionistas doutros países.

Os países deben considerar coidadosamente as posibles consecuencias antes de utilizar medidas espello para protexer os seus mercados.

En resumo, as medidas espello poden ser útiles, pero levará certo tempo que sexan aprobadas por terceiros países e deseñadas coidadosamente para non se converter nun mero atranco comercial sen máis. Hai exemplos que quizais poidan ser útiles neste debate, por exemplo, o recente imposto de axuste en fronteiras sobre o carbono, o carbon border adjustment mechanism, que axustará os prezos dos bens importados doutros países que non tiveron consideracións ambientais tan altas coma as nosas. En resumo, no debate agrario, como xa dixemos noutras ocasions, amiguiños si, pero a vaquiña polo que vale.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade