A Policía Nacional alerta do regreso da estafa e fraude informática do "fillo en apuros"
Esta fraude utiliza a enxeñería social e a urxencia emocional para obter sumas importantes de diñeiro de cada unha das súas vítimas
Recomendacións: non darlles información aos estafadores, facerlles preguntas trampa, non darlles conversa e intentar poñerse en contacto co suposto "fillo en apuros"
A Policía Nacional alerta novamente a cidadanía, especialmente a pais e nais, sobre a detección nas últimas semanas de múltiples estafas cometidas mediante o engano do "fillo en apuros", unha fraude que utiliza a enxeñería social e a urxencia emocional para obter sumas importantes de diñeiro de cada unha das súas vítimas.
Así operan estes estafadores
O engano baséase no aproveitamento da confianza e o vínculo familiar, seguindo un patrón moi similar na maioría dos casos:
-Contacto inicial: A vítima, o pai ou nai, recibe unha mensaxe, xeralmente a través de WhatsApp ou SMS, desde un número de teléfono descoñecido para eles.
-Falsa Identidade e escusa: O estafador faise pasar polo seu fillo ou filla, utilizando como escusa que o seu teléfono habitual estragouse, que o perdeu, llo roubaron, ou quedou sen batería, e por iso está a escribir desde outro número dun amigo ou compañeiro de traballo.
-Creación de urxencia: Inmediatamente, o falso fillo ou filla alega unha situación de urxencia económica que require unha actuación inmediata.
As escusas máis comúns son:
-Necesidade de pagar unha factura urxente (luz, alugueiro…).
-Pago dunha multa ou xestión administrativa cuxo prazo vence.
-Necesidade de realizar unha transferencia a un coñecido ou provedor (pago pendente nunha obra, pago a realizar no seu traballo…)
-Imposibilidade de acceder á súa propia banca en liña ou conta bancaria.
-Petición de transferencia: Solicitan á vítima que realice unha transferencia bancaria urxente a unha conta específica que lle facilitan, insistindo na rapidez e a imposibilidade de contactarlles por chamada con calquera pretexto.
Consellos de prevención para a cidadanía
A mellor ferramenta contra este tipo de fraude é a prevención e a verificación da identidade.
Recoméndase:
-Manter a calma e non actuar por baixo presión: Desconfíe sempre das peticións urxentes de diñeiro que cheguen por vías non habituais. Pregúntese se o seu fillo ou familiar lle pedirían unha cantidade de diñeiro importante mediante unha mensaxe.
-Verificación cruzada: Por moito que lle diga o estafador, antes de realizar calquera transferencia, verifique a identidade do solicitante. Chame ao número habitual do seu fillo ou filla. Se non contesta, tente contactar con el ou ela a través doutro familiar, amigo ou por outro medio.
-Non continúe a conversación polo número descoñecido. Tentarán que siga interactuando con eles para extraer máis información sobre vostede e a súa familia e facer máis crible a estafa.
-Preguntas de seguridade: Se non pode contactar co seu fillo, fágalle unha pregunta persoal de seguridade. Unha pregunta que só o seu verdadeiro fillo ou filla podería responder, ou fágalle unha pregunta trampa como, por exemplo, se a súa neta “Luísa” a propósito cando a súa neta non se chama así.