Trump e Starmer asinan un acordo que eliminará barreiras para produtos agrícolas e industriais
Starmer cualifica de "histórico" o acordo comercial con EUA, o primeiro desde que impuxo novos aranceis
O Reino Unido reducirá aranceis e abrirá o seu mercado a carne, etanol e maquinaria dos EUA
Washington manterá un arancel do 10 % para vehículos británicos pero acepta aumentar o seu cupo de exportación

O presidente dos Estados Unidos, Donald Trump, anunciou un acordo comercial "completo e integral" co Reino Unido para superar o conflito arancelario a nivel bilateral.
Londres eliminará "numerosas barreiras non arancelarias" que permitirán un maior acceso ao mercado británico de produtos agrícolas ou industriais estadounidenses.
"O Reino Unido reducirá ou eliminará numerosas barreiras non arancelarias que, lamentablemente, discriminan inxustamente aos produtos estadounidenses", explicou Trump.
O pacto inclúe "miles de millóns de dólares de aumento no acceso ao mercado" para as exportacións estadounidenses, especialmente en agricultura, aumentando drasticamente o acceso para a carne de vacún estadounidense, o etanol e practicamente todos os produtos agrícolas.
"Tamén recibiremos novo acceso ao mercado para produtos químicos, maquinaria e moitos outros produtos industriais estadounidenses que antes non estaban permitidos no mercado británico", engadiu Trump.
Pouco despois confirmaba que se trataba dese acordo comercial que, segundo di o presidente norteamericano, "consolidará a relación" entre os dous países "durante moitos anos".

Starmer cualifica de histórica a firma do acordo comercial con EUA
O primeiro ministro británico, Keir Starmer, considerou que o acordo comercial pechado con Estados Unidos é un "tributo" á historia de cooperación bilateral entre ambos os países e fai que se trate dun día "histórico".
"Este é un día realmente fantástico e histórico no que podemos anunciar este acordo entre os nosos dous grandes países. Creo que é unha verdadeira homenaxe á nosa traxectoria de colaboración tan estreita", díxolle ao presidente estadounidense.
O líder republicano sinalou que como consecuencia dese pacto o Reino Unido "reducirá ou eliminará numerosas barreiras non arancelarias que, lamentablemente, discriminan inxustamente aos produtos estadounidenses".
Starmer considerou que o equipo negociador estadounidense fixo un traballo "incrible, moi profesional", e estimou que o pacto pechado impulsará o comercio entre os dous países.
"Non só protexerá empregos, senón que tamén os creará, abrindo o acceso ao mercado", afirmou.
O primeiro ministro británico sostivo que "non hai dous países máis próximos" que Estados Unidos e o Reino Unido, e dixo que este último paso lévaos "a un novo e importante territorio ao sumar o comercio e a economía á proximidade" da relación.
"Está construída sobre esas nocións de equidade e acordos recíprocos. Isto é moi importante para sectores como a fabricación de automóbiles, o aceiro, o aluminio e moitos outros", concluíu Starmer, que detallou que aínda quedan detalles por perfilar.
EUA manterá o arancel do 10 % sobre produtos de Reino Unido
O secretario de Comercio de EUA, Howard Lutnick, asegurou eque o seu país manterá os aranceis do 10 % que decidiu impoñer a produtos do Reino Unido en abril a pesar do acordo.
"Aínda mantemos un arancel do 10% que xerará 6.000 millóns de dólares en ingresos para Estados Unidos", explicou Lutnick.
Lutnick asegurou que o propio Trump aceptou á súa vez que o Reino Unido "poida exportar 100.000 coches a Estados Unidos pagando só un arancel do 10 %, o cal protexe a súa industria automotriz".
Isto supón que Washington reducirá do 27,5 % ao 10 % o gravame que aplicaba ata o de agora aos automóbiles británicos, o que máis danaba a Reino Unido, cuxa principal exportación a EUA son os coches.
"Fabricamos 16 millóns de coches ao ano. Isto representa só o 0,6%, pero para os fabricantes de automóbiles do Reino Unido isto representa decenas de miles de empregos que o presidente comprometeuse a protexer", asegurou o secretario de Comercio.
O propio Trump dixo no acto que decidiu aceptar esa cota por axudar a fabricantes de "coches especiais" de Rolls Royce ou Xaguar, porque "non se van a fabricar aquí" e porque estes fabricantes manufacturan menores volumes que os xigantes estadounidenses do sector.