Sanidade lanza unha campaña contra a sensación de inmunidade ante as ITS dos mozos
"É moi importante facer probas aínda que nos atopemos ben ou pensemos que estea todo baixo control", pediu García, que remarcou que o aumento destas infeccións está a darse especialmente en casos de sífilis, gonorrea e clamidia
O Ministerio de Sanidade lanzou este luns unha campaña para loitar contra a "falsa sensación de inmunidade" que a poboación ten con respecto ás infeccións de transmisión sexual (ITS), algo que afecta especialmente os mozos, que son menos conscientes da realidade epidemiolóxica.
A ministra de Sanidade, Mónica García, lamentou que os mozos non sentan interpelados debido ao imaxinario que rodea ás ITS. "Cren que é algo do pasado, vinculado a outras xeracións ou a outras poboacións e grupos sociais alleos", explicou no acto de presentación da campaña.
"Asócianas a estereotipos, determinadas prácticas de risco ou contornas marxinais que xa non se corresponden coa realidade", resaltou García, quen pediu "non baixar a garda" nin dar por feito que non existe risco aínda que se teña confianza coa parella sexual.
Outra das razóns pola que as ITS se propagan tan facilmente é que non presentan síntomas nos períodos iniciais, segundo explicou a ministra, quen lembrou que unha persoa pode estar a contaxiar sen sabelo.
"É moi importante facer probas aínda que nos atopemos ben ou pensemos que estea todo baixo control", pediu García, que remarcou que o aumento destas infeccións está a darse especialmente en casos de sífilis, gonorrea e clamidia.
Os máis afectados son os homes adultos novos, de entre 25 e 34 anos. Entre as mulleres as ITS detéctanse, sobre todo, en menores de 25 anos. Na maioría dos casos as transmisións atribuíronse a relacións homosexuais.
Así mesmo, as taxas de infección incrementáronse especialmente desde 2021 tanto en homes como mulleres.
Sanidade tamén elaborou unha enquisa da que se desprende que a percepción de risco é menor cara a ITS que se consideran "tratables", como a sífilis e a gonorrea, mentres que as crónicas, como o VIH, causan máis respecto.
Neste sentido, a campaña céntrase en desmontar crenzas falsas, loitar contra o estigma e a discriminación, xerar unha maior aceptación e normalización do uso do preservativo, e "facer visible o que é invisible".
O slogan escollido para facelo é 'Xa tería que ter mala sorte', que se compartirá tanto en carteis e imaxes como en formato vídeo en diferentes plataformas, e que fai referencia á falsa crenza de que contaxiarse dunha ITS é algo pouco común.
O director xeral de Saúde Pública e Equidade na Saúde, Pedro Gullón, encargado de clausurar o acto, aseverou que o obxectivo de Sanidade é que haxa "unha saúde sexual que sexa o máis próxima ao máximo #gozar posible e o máis segura posible en termos de prevención de violencia e de tentar diminuír as ITS".