Galicia urxe a gratuidade da AP-9 a horas de que remate o prazo dado por Bruxelas
PPdeG, BNG e PSdeG coinciden en reclamar que a pasaxe na autoestrada sexa de balde
Rueda di que é un momento "estratéxico" e reclámalle ao Goberno a liberalización desta infraestrutura
A Comisión Europea declarou ilegal a prorroga da concesión e deulle a España ata este mércores para tomar medidas

Os principais partidos políticos galegos -PPdeG, BNG e PSdeG- coincidiron este martes, a menos de 24 horas de concluír o prazo dado por Bruxelas para non levar a prórroga da concesión desta autoestrada ao Tribunal de Xustiza da UE (TXUE), en reclamar ao Goberno que garanta a "gratuidade" para acabar coas peaxes na autoestrada AP-9.
Nunha conferencia de prensa posterior á xunta de portavoces, os representantes dos tres grupos parlamentarios coincidiron en esixir a gratuidade desta infraestrutura aínda que non comparten a fórmula para alcanzala.
Especialmente, nun escenario de descoñecemento da decisión que tomará o Goberno central respecto ao ultimato da Comisión Europea, que considera ilegal a prórroga da concesión desta vía acordada no ano 2000 polo Goberno de José María Aznar.
Respecto diso, o portavoz parlamentario do PP de Galicia, Alberto Pazos, dixo que a postura do seu grupo parte do "rescate inmediato para cumprir a promesa que nos fixo o PSOE".
O Consello de la Xunta analizou o mes pasado un informe que ditaminaba que o rescate da concesión da autoestrada é "a alternativa máis vantaxosa para o interese público", e cuantificaba a estimación actual desta medida en 2.356 millóns de euros.
Con todo, a deputada do BNG Olalla Rodil mostrouse contraria a indemnizar á empresa concesionaria a pesar de que a Xunta "tente seguir engordando as contas de Audasa".
En opinión da formación nacionalista galega, o Goberno debe aproveitar o ditame europeo para "declarar nulo o contrato", unha fórmula para poñer a AP-9 ao servizo de Galicia "sen pagarlle un euro máis á concesionaria" á que se prorrogou o contrato sen un concurso público.
Pola súa banda, a parlamentaria do PSdeG, Lara Méndez, dixo non poder posicionarse en nome do Goberno central, aínda que o seu partido en Galicia pide unha "gratuidade" e acabar coas portaxes da autoestrada para evitar un "agravio para o peto dos galegos".
Rueda fala dun "momento estratéxico"
Alfonso Rueda escoitou este martes as demandas da Asociación Empresarial de Transporte de Mercadorías por Estrada en Galicia. A eliminación da peaxe da AP-9 suporía un aforro para o sector e melloraría a súa competitividade. Rueda volve pedirlle ao Goberno que liberalice a autoestrada.
"Agora é un momento estratéxico oportuno para que se liberalice a peaxe da AP-9, é unha reclamación desta asociación, da Xunta de Galicia e de todos os galegos", asegurou o presidente da Xunta.
Rueda tamén reclama o traspaso das competencias dos permisos de traballo a estranxeiros para paliar a falta de condutores. Un dos principais problemas aos que se enfronta o sector do transporte:
"Á parte de facer o posible para que a xente moza elixa ser transportista e darlle facilidades, como iso non vai ser suficiente, intentar que a xente que queira vir traballar aquí no sector do transporte non se eternice en permisos que poden ser moito máis áxiles".
Ademais Rueda comprometeuse a seguir traballando para manter as estradas galegas en bo estado e facilitar así a tarefa aos transportistas.
O Goberno apura o prazo
O Goberno apura o prazo para decidir que vai facer coa AP-9. Este mércores rematan os dous meses que lle deu a Comisión Europea para corrixir a concesión da autoestrada, que considera ilegal, e o Ministerio de Transportes analiza aínda na véspera os pasos que van dar.
O executivo comunitario deulle a razón á plataforma denunciante En Colectivo, que buscaba a liberalización da peaxe. Bruxelas tamén lle advertiu ao Ministerio de Transportes que o levaría ante o Tribunal de Xustiza europeo se non corrixía as irregularidades.