O Goberno advirte das "implicacións xurídicas e milmillonarias" de rescatar peaxes
A resposta deuna o secretario de Estado de Transportes ao ser preguntado polo ultimato de Bruxelas sobre a AP-9
A Xunta e o PP piden en Europa e no Congreso ter acceso ao expediente sobre a AP-9, e Rueda advirte de que seguirán reivindicando o rescate e o traspaso

O secretario de Estado de Transportes e Mobilidade Sostible, José Antonio Santano, advertiu este luns de que o rescate ou a modificación da concesión dunha peaxe de autoestrada ten "unhas implicacións xurídicas e económicas milmillonarias".
Santano, que este luns visitou as obras da estrada do Desfiladeiro da Hermida, entre Asturias e Cantabria, pronunciouse nestes termos ao ser preguntado polo ultimato que a Comisión Europea deu a España o pasado mes de xullo no que advertía de que a levará ante o Tribunal de Xustiza da Unión Europea se non modifica as concesións das peaxes das autoestradas AP-9 e AP-66 que enlaza Asturias con León porque ao seu entender son contrarias ás normas europeas de licitación pública.
Tras aquel ultimato, o Ministerio de Transportes e de Mobilidade Sostible presentou o pasado 17 de setembro un recurso coas súas alegacións fronte a devandito procedemento de infracción. Santano apuntou que o Goberno de España está "a xestionar o interese xeral do país" porque "calquera operación de rescate ou de modificación ten unhas implicacións xurídicas e económicas milmillonarias".
A este respecto, lembrou que "os que rescatan non son os gobernos, son os cidadáns", porque "iso non sae do peto dun Goberno, sae dos petos dos cidadáns". O secretario de Estado insistiu en que esas peaxes son "contratos complexos" nos que participaron "investidores de todas partes" e "modificar ou rescindir iso ten unha enorme complexidade", non só xurídica senón tamén "un impacto económico que é moi difícil calibrar agora".
Santano precisou que o Goberno de España segue "traballando" e mantén a "relación aberta" coa Comisión Europea, de modo que o proceso "non terminou". Tras considerar que "o natural" é que as peaxes da AP-66 e da AP-9 finalizasen en 2021 e 2023, respectivamente, no canto de ser prorrogados ata 2050, o primeiro, e 2048, o segundo, Santano dixo sentirse sorprendido "un pouco molesto" polo feito de que "as críticas máis duras" proveñan dos responsables políticos do partido que decidiu prorrogar ambas as peaxes, en referencia ao PP. "Quizais un pouco de humildade e quizais unha petición de desculpas por parte deles viría ben, porque son eles os responsables de que esteamos aquí", dixo Santano.
A Xunta e o PP piden en Europa e no Congreso ter acceso ao expediente sobre a AP-9
O presidente da Xunta, Alfonso Rueda, advertiu de que o seu Goberno seguirá esixindo o rescate e o traspaso da AP-9, ao considerar que é o momento adecuado e que hai estudos económicos "ben feitos" que avalan que rescatar a infraestrutura é "menos custoso" que manter o sistema de concesión ata que finalice o prazo en 2048.
A Xunta de Galicia e o Partido Popular pedironlle a Defensora do Pobo Europea e no Congreso dos Deputados, respectivamente, que se lle dé acceso ao Goberno galego ao expediente sobre a concesión da autoestrada AP-9 que tramita a Comisión Europea.
Unhas peticións ante as que o secretario xeral do PSdeG, José Ramón Gómez Besteiro, respondeu asegurando que "se alguén coñece ben" o documento é o propio "PP" por ser "quen aprobou" a prórroga da concesión.
En concreto, a conselleira de Vivenda e Planificación de Infraestruturas, María Martínez Allegue, remitiu unha carta á Defensora europea, Teresa Anjinho, a través da que reclama ter acceso ao expediente relacionado cunha infraestrutura "chave" para a Comunidade.
Despois de que os populares esixisen na Cámara galega ao Goberno que facilite esta documentación, agora o PPdeG levou a reclamación tamén ao Congreso, onde o deputado Celso Delgado rexistrou varias iniciativas parlamentarias a través das que subliña que "Galicia, como parte implicada, ten todo o dereito a ser informada sobre o expediente instruído pola Comisión Europea en relación á principal autoestrada da Comunidade" e considera que "o Goberno de Sánchez non se pode negar".
Os populares galegos, tal e como indicaron nun comunicado, insisten en que a solución para a AP-9 pasa polo rescate da concesión e a eliminación das peaxes.