Negociacións contra o reloxo en Bruxelas para pechar as cotas de pesca
As principais prioridades de España nestas longas e complicadas negociacións son evitar o recorte nas capturas da pescada sur
Conseguiuse que no xurelo que se pesca entre Fisterra e Tarifa as capturas vaian crecer en 2022 un 12 %

As negociacións dos ministros de Agricultura e Pesca da Unión Europea para fixar as posibilidades pesqueiras do ano 2022 continúan este martes pola mañá sen que os países lograsen polo momento un acordo.
Fontes diplomáticas indicaron que a presidencia de quenda dos Vinte e sete, que ocupa Eslovenia ata fin de mes, está a negociar con cada Estado membro e que a reunión en pleno de todos os ministros comunitarios “parece” aínda lonxe.
Despois de que o domingo os ministros expuxesen as súas posicións, a presidencia de quenda presentou durante a mañá do luns unha primeira proposta de compromiso que España non considerou "satisfactoria", segundo fontes do Ministerio de Agricultura e Pesca.
As principais prioridades de España nestas longas e complicadas negociacións son evitar o recorte nas capturas da pescada sur, que se pesca no Cantábrico e as augas do Atlántico desde Fisterra ata Tarifa, e manter os días de pesca de arrastre no Mediterráneo.
No caso da pescada sur, a primeira proposta de compromiso reducía o recorte desde o 18,5 % que expuxera a Comisión Europea ata o 12 %. As fontes ministeriais o luns recoñeceron "avances" que tiñan "sinais positivos" no caso do lagostino e o linguado, outras dúas especies prioritarias para España, "pero non tanto no caso da pescada sur".
Desde o Ministerio de Agricultura, ademais, opinaron que a redución da pescada sur non se pode xustificar pola falta dun modelo científico que explique a situación da especie. "Explicamos á Comisión que a situación biolóxica do stock é unha situación boa", dixeron as fontes. España tamén busca "mellorar as formulacións en relación cos abadexos".
Conseguiuse que no xurelo que se pesca entre Fisterra e Tarifa as capturas vaian crecer en 2022 un 12 %, tal e como propoñía o Consello Internacional para a Exploración do Mar, fronte ao recorte do 16 % exposto polo Executivo comunitario.
Os recortes propostos pola Comisión poderían provocar perdas na frota galega duns 23 millóns de euros.