Publicador de contidos

Publicador de contidos

Desenmascarando as tácticas da industria para facer atractivos os produtos do tabaco

Desenmascarando as tácticas da industria para facer atractivos os produtos do tabaco

Utilizan sabores e olores agradables para captar consumidores entre a xente nova

A OMS pide prohibir estes aditivos no Día Mundial sen Tabaco 

Os adolescentes españois vapean o dobre que hai un ano
G24.gal 31/05/2025 13:30 Última actualización 30/05/2025 22:56

O Día Mundial sen Tabaco 2025 ten por lema “Desenmascaremos o seu atractivo”. A Organización Mundial da Saúde aproveita para sacar á luz as tácticas da industria coa fin de captar novos consumidores dos produtos do tabaco e a nicotina.

A xente nova rexeita maioritariamente o cigarro convencional, pero cae nas redes dos cigarros electrónicos e vapeadores concibidos para enmascarar a súa toxicidade.

“Hai moito descoñecemento entre a rapazada. Cren que só é vapor de auga, e non se trata en absoluto de produtos inocuos para a saúde”, explica a investigadora da USC, Julia Rey Brandariz.

"Os aerosois teñen substancias que xa se sabe que son canceríxenas. Tamén moitos compoñentes tóxicos que comparten co cigarro convencional", asegura a profesora de Medicina Preventiva e Saúde Pública. Tamén nicotina, unha substancia altamente aditiva.

Os adolescentes españois vapean o dobre que hai un ano segundo unha enquisa da Sociedade de Medicina Familiar e Comunitaria.

“A industria saca novos produtos que resultan atractivos polas formas, olores e as cores. Estamos a falar de sabor a torta de fresa, a donuts ou a nubes de algodón. Vese claramente por onde van os tiros”, advirte o xefe da Unidade Municipal de Atención a Drogodependentes de Santiago, Jorge Carballido.

Con vinte anos de experiencia en tratamento de drogodependentes, Carballido ten claro que estas novas modalidades de consumo do tabaco teñen por obxectivo sumar adictos á nicotina.

“Unha vez que conseguen que a molécula da nicotina chegue ao cerebro, esa persoa é súa”, afirma.

A Organización Mundial da Saúde avoga por prohibir os aromas e aditivos que realzan o atractivo dos novos derivados do tabaco. Ata o de agora a política máis dura posta sobre a mesa é a prohibición de vender tabaco aos nacidos a partir dun determinado ano para conseguir co tempo a primeira xeración libre de tabaco.

“En España evitaría 220.000 mortes só por cancro de pulmón”, explica Julia Rey.

Pero a investigadora di que esta medida só sería viable en países cun índice menor de consumidores que a que hai agora no país. Mentres, queda afondar nas políticas xa coñecidas como ampliar os espazos sen fume, aumentar o prezo do produto e outras destinadas a facelo menos atractivo.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade