As vítimas do accidente de Angrois denuncian 12 anos de "abandono" por parte do Estado
A plataforma lamenta que ningún goberno asumise responsabilidades políticas tras a condena penal ao exdirector de seguridade do Adif
Critican o silencio do actual ministro de Transportes e a ausencia de homenaxes na nova estación de Santiago
Levan a súa denuncia á Comisión Europea e confían en avances no Tribunal de Dereitos Humanos

A plataforma de vítimas do accidente do tren Alvia en Angrois, ocorrido o 24 de xullo de 2013, denunciou este mércores que, doce anos despois, "o Estado segue sen responder" e tampouco se asumiu "ningunha responsabilidade política" pola traxedia que deixou 80 persoas mortas e 144 feridas.
No aniversario do sinistro, varios membros da asociación compareceron ante os medios na estación de ferrocarril de Santiago. Alí, o presidente da plataforma, Jesús Domínguez, lembrou que a actual ministra imputada Isabel Pardo de Vera foi directora das obras de acceso á capital galega, no tramo onde descarrilou o Alvia.
Críticas ao Goberno e á ausencia de homenaxes
Domínguez lamentou que o ministro de Transportes, Óscar Puente, pasará á historia como "o único" que non os recibiu, nunha actitude que cualificou de "pusilánime e covarde".
Tamén criticou que na nova estación "non hai nin unha placa nin un recordo ás vítimas", o que considera unha mostra de "desleixo institucional" e un intento de esquecer para "ocultar responsabilidades".
Acusacións de corrupción e recortes en seguridade
A plataforma volveu cuestionar os recortes no sistema de seguridade ERTMS, que, segundo a sentenza xudicial, puido evitar o accidente.
Denuncian que ese sistema se eliminou por decisións políticas encabezadas polo exministro José Blanco e que supuxo un "aforro de 19 millóns de euros".
"Preguntámonos se a corrupción mata, porque ese recorte custou vidas", advertiu Domínguez, que lembrou que ese sistema estaba previsto para o tramo de entrada a Santiago.
Confianza en Europa e denuncia ante a Comisión
Ante a falta de respostas en España, a plataforma recorreu ao Tribunal Europeo de Dereitos Humanos e espera novidades nos próximos seis meses.
Tamén contou co apoio da eurodeputada do BNG Ana Miranda, que anunciou a presentación dunha denuncia ante a Comisión Europea para esixir unha investigación independente.
Miranda comprometeuse a "seguir traballando para que se coñeza toda a verdade" e lamentou que durante estes anos "nin o PP nin o PSOE, nin Sumar nin Podemos" tiveron vontade política de resolver a situación.
Unha sentenza "histórica" e unha loita desigual
A plataforma destacou que a sentenza do 26 de xullo de 2024 supuxo un punto de inflexión ao condenar penalmente o exdirector de seguridade do Adif, Andrés Cortabitarte.
A sentenza cualificaba de "incomprensible" que un tramo tan perigoso carecese da protección axeitada e deixase toda a responsabilidade no maquinista.
Segundo o colectivo, isto demostra que o accidente foi "evitable" e derivado de "presas, cobiza, neglixencias e decisións políticas erróneas". Tamén denunciaron que a "verdade oficial", que culpaba só o maquinista e negaba que se tratase dunha liña de alta velocidade, quedou desmontada grazas á súa loita, "sen medios nin recursos".
"Durante 12 anos fomos ninguneados por cinco gobernos e cinco ministros", denunciaron. Reclaman unha desculpa pública de Pedro Sánchez, Alberto Núñez Feijóo, José Blanco, Ana Pastor e de todos os que, ao seu xuízo, contribuíron ao encubrimento e aumentaron a dor das vítimas.
Este ano, por primeira vez, non organizaron un acto público na curva da Grandeira, en Angrois, senón un encontro privado no pazo do Faramello. A súa loita, din, vai dirixida ás vítimas que xa non están e a quen non puido defenderse. Conclúen que aínda queda pendente unha resposta política, unha investigación técnica independente e unha xustiza completa "para que non volva suceder".