Publicador de contidos

Publicador de contidos

Puente di que "non é viable nin seguramente constitucional" obrigar a Renfe ao compromiso de 15 minutos

Puente di que "non é viable nin seguramente constitucional" obrigar a Renfe ao compromiso de 15 minutos

O ministro de Transporte e Mobilidade promete subir a 350 km/h a velocidade dos trens, só comparable á China, e anuncia a construción dunha nova estación de alta velocidade en Parla para evitar entrar a Madrid se non é necesario

O Eixo Atlántico solicita a Puentes información sobre o AVE Vigo-O Porriño

Europa Press 17/11/2025 10:11

O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, defendeu que "non é viable nin seguramente constitucional" o feito de que o Congreso obrigase a Renfe a devolver o importe dos billetes se os trens se atrasan só 15 minutos.

Nun almorzo informativo de Europa Press, o ministro defendeu que Renfe non opera en solitario, senón que compite con outras dúas empresas (Ouigo e Iryo), polo que se impón a Renfe unhas condicións inxustas respecto á competencia, que poderían causar un buraco nas súas contas de 42 millóns de euros anuais.

"Se impós un compromiso de puntualidade a Renfe, obrígala a traballar cunhas condicións distintas ás outras dúas, estás a condenala a non competir, e iso está a restrinxir o dereito que ten a propia compañía a fixar os seus prezos e a competir. Polo tanto, creo que esa omisión fai que a reforma vaia ter, desde o meu punto de vista, as patas moi curtas", argumentou.

Por iso, o ministro avanzou que xa están a estudar esta medida desde o punto de vista legal, pero cre que é "evidente" que Renfe, nun escenario de libre competencia con outras dúas compañías, non pode verse obrigada a ter un compromiso de puntualidade distinto, xa que iso podería implicar un incremento do prezo dos billetes e, polo tanto, unha imposibilidade de competir.

"Hai unha cousa na emenda formulada polo PP que foi recollida con sorprendente entusiasmo por formacións políticas como Esquerra, que pensa moi pouco no ecosistema actual que temos e que parece que, por darme un pau a min e, polo tanto, darllo a Renfe, esquécese de que iso que fixeron non é legal", engadiu.

Alta velocidade a 350 km/h

Puente tamén anunciou un plan para incrementar ata os 350 quilómetros por hora a velocidade dos trens na rede ferroviaria española de alta velocidade, só comparable en todo o mundo ás prestacións da rede chinesa.

O ministro avanzou que o plan comezará na liña Madrid-Barcelona, onde en breve empezaranse a executar as obras de renovación para conseguilo.

Isto significa que o traxecto realizarase en menos de dúas horas, ao pasar dos 300 quilómetros por hora actuais aos 350 quilómetros nos que operará proximamente, grazas a unhas novas travesas aerodinámicas.

O ministro abriu o acto asegurando que o día de hoxe marcará "un novo punto de partida" no transporte en España, esperando un novo investimento de 60.000 millóns de euros nos próximos catro anos, entre trens, estradas, portos e aeroportos.

Entre este investimento atópase a introdución desas travesas aerodinámicas, que reduce nun 21 % a carga aerodinámica que xeran os trens ao seu paso polas vías e, por tanto, impide que a esas velocidades o balasto suba e impacte contra os baixos dos trens.

"Permite unha velocidade un 12 % superior coa mesma carga aerodinámica e isto fai que unha velocidade de 330 quilómetros por hora con esta aerotravesa, en termos reais, equivalla coas condicións actuais a unha velocidade de 370 quilómetros por hora se colocamos esa travesa", explicou. 

O plan inclúe unha conexión de Madrid Chamartín con Barcelona, sen pasar por Atocha, así como unha nova estación de alta velocidade en Parla, ao sur de Madrid, co obxectivo de que os viaxeiros poidan ir desde Andalucía a Barcelona facendo un intercambio nesa estación e sen ter que entrar á capital.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade