Publicador de contidos

Publicador de contidos

O Goberno de Mazón di que foi a entón conselleira do Interior quen decidiu enviar a alerta pola dina

O Goberno de Mazón di que foi a entón conselleira do Interior quen decidiu enviar a alerta pola dina

O Executivo de Mazón sinala que a delegada do Goberno, Pilar Bernabé, tamén formaba parte do comité directivo que decidiu enviar a alerta

Dous funcionarios de Emerxencias foron identificados como redactor e validador da mensaxe

A exconselleira de Xustiza e Interior, Salomé Pradas/Jorge Gil / Europa Press A exconselleira de Xustiza e Interior, Salomé Pradas/Jorge Gil / Europa Press
G24.gal 14/02/2025 18:23 Última actualización 14/02/2025 19:21

 

A Generalitat Valenciana comunicou ao xulgado de Catarroja (Valencia), que investiga a xestión da dina, que a decisión de emitir a alerta de emerxencia que chegou aos móbiles o pasado 29 de outubro ás 20:11 horas foi debatida no Centro de Coordinación Operativa Integrado (Cecopi).

Segundo a Generalitat, a dirección do Plan Especial fronte ao risco de inundacións, vixente desde 2010 e revisado en 2021, correspondíalle á entón conselleira de Xustiza e Interior, Salomé Pradas, en colaboración coa delegada do Goberno, Pilar Bernabé. Ambas formaban o "comité de dirección" do Cecopi, que se constituíu ás 17:00 horas do mesmo día.

Esta resposta foi enviada en resposta ao requirimento da xuíza que investiga a xestión desa alerta, quen solicitou información sobre quen tomou a decisión de enviala e que funcionario a executou.

Segundo as mesmas fontes, explican que no Plan Especial corresponde ao director do plan a función de determinar, segundo o tipo e gravidade da emerxencia, "as medidas de protección á poboación que deban de adoptarse".

A Generalitat explicou que o Cecopi foi convocado ás 15:00 horas para reunirse ás 17:00 e que nesa reunión abordouse e debateuse a emisión do aviso de emerxencia.

Entre os organismos convocados estaban a Delegación de Goberno na Comunitat Valenciana, AEMET, a Confederación Hidrográfica do Xúcar, a UME, Bombeiros e a conselleira de Xustiza e Interior.

Execución da alerta

En resposta á solicitude da xuíza de identificar o funcionario encargado de executar a alerta, a Generalitat proporcionou os nomes de dous empregados de Emerxencias: un actuou como redactor e o outro como validador da mensaxe, segundo os rexistros do sistema 'Public Warning Portal' da Rede de Alerta Nacional, aloxado nos servidores do Ministerio do Interior.

A Generalitat afirmou que toda a información solicitada foi entregada ao xulgado, incluíndo detalles sobre a decisión de emitir a alerta e os responsables da súa execución.

"Facilitouse á xuíza, como non podía ser doutra maneira, a información tanto dos extremos relacionados coa decisión, como das persoas que executaron o envío", explicaron fontes da Generalitat.

Ademais, informouse a xuíza sobre a estrutura e organización do plan de emerxencias no que respecta aos avisos e ás medidas de protección á poboación.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade