Publicador de contidos

Publicador de contidos

Interior ordena non multar a quen posúa ou consuma drogas en vehículos estacionados

Interior ordena non multar a quen posúa ou consuma drogas en vehículos estacionados

Este precepto "deixa ao prudente criterio" dos axentes apreciar se a tenza ou consumo de drogas nun vehículo particular estacionado "é ou non constitutivo dunha infracción grave"

G24.gal 07/05/2025 13:39

A secretaría de Estado de Seguridade do Ministerio do Interior remitiu unha instrución ás forzas de seguridade en que lles aclara que non poden sancionar o consumo ou tenza de drogas no interior dun vehículo particular cando estea estacionado e sempre que o estupefaciente non estea destinado á venda, pois trátase "dun espazo privado".

A instrución foi remitida este martes a ambos os corpos e levantou un enérxico rexeitamento entre sindicatos policiais como SUP e Jupol, que advirten de que esta norma xerará problemas de convivencia veciñal, incrementará o risco de condución baixo os efectos das drogas e a sensación de impunidade, ademais de minar a confianza nos axentes e debilitar a credibilidade do sistema.

A medida adoptada pretende regular a actuación nestes casos, pois, segundo lembra a instrución, a lei de Seguridade Cidadá de 2015, actualmente en trámite de reforma no Congreso, tipifica no seu artigo 36.16 como infracción grave -multas de entre 600 a 300.000 euros- "o consumo ou tenza ilícita de drogas tóxicas, estupefacientes ou substancias psicotrópicas en lugares, vías, establecementos públicos ou transportes colectivos".

Como este precepto "deixa ao prudente criterio" dos axentes apreciar se a tenencia ou consumo de drogas nun vehículo particular estacionado "é ou non constitutivo dunha infracción grave", Interior inclúe nesta instrución 7/2025 varias sentenzas do Tribunal Supremo que ditan que, sen poder considerar como domicilio un vehículo privado, si é "un espazo privado protexido con certo grao de intimidade".

As sentenzas en que se inspira a instrución destacan que os vehículos son obxectos "con estreita relación coa privacidade dos seus titulares" e que, aínda que neles non se desenvolvan propiamente actividades da vida íntima similares ás realizadas nun domicilio, si que están protexidos con "unha expectativa razoable de intimidade", un criterio que considerou o Tribunal Constitucional para determinar que un vehículo particular é un espazo protexido.

Por todo isto e porque a lei de Seguridade Cidadá non contempla esta conduta, a instrución de Interior conclúe que o consumo ou tenencia de drogas, cando non estivese destinado ao tráfico, no interior dun vehículo particular utilizado exclusivamente como medio de transporte estacionado, "non se considera subsumible en ningunha das infraccións administrativas" descritas na lei de seguridade Cidadá.

Cuestión distinta, continúa, é que se trate de vehículos en tránsito, nese caso podería tratarse dunha conduta castigada no Código penal.

Tras a remisión desta instrución ás dependencias policiais, sindicatos como SUP e Jupol reaccionaron con senllos comunicados nos que coinciden en rexeitar enerxicamente a medida.

De feito, o SUP pide a inmediata retirada da instrución e a rectificación urxente por parte do Ministerio do Interior pola "irresponsabilidade" do seu contido.

"Esta medida, de xeito evidente inconcibible, neutraliza por completo o labor preventivo da Policía Nacional e do resto de Forzas e Corpos de Seguridade do Estado, ao deixar sen ferramentas legais aos axentes para intervir ante unha situación que, na práctica, pode derivar en traxedias na estrada", sinala o comunicado.

Ao seu xuízo, a orde supón un retroceso gravísimo na loita contra as drogas e contra os delitos asociados ao tráfico e consumo de estupefacientes.

De forma similar expresa o seu rexeitamento Jupol, que atribúe esta actuación á "preocupante tendencia impulsada polo Goberno", para relaxar a lei de Seguridade Cidadá.

Consideran ademais que, aínda que un vehículo estea detido, a súa localización na vía pública convérteo nunha contorna visible e potencialmente influenciable, especialmente para colectivos novos ou vulnerables, polo que esta permisividade, alertan, incrementará o risco de condución baixo os efectos das drogas, xa que non existe garantía de que o condutor non se poñerá en marcha tras consumir. 

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade