Galicia, unha das comunidades autónomas máis afectadas polos recortes de Ryanair, agarda que Aena reaccione
Galicia, unha das comunidades autónomas máis afectadas polos recortes de Ryanair, agarda que Aena reaccione
Preocupación no Clúster de Turismo de Galicia pola posible perda de 1,2 millóns de prazas; cualifica de "insuficiente e desoladora" a política aeroportuaria do Goberno
Ryanair cancela este inverno todos os voos con Vigo e pecha a base de Santiago
Eliminará as conexións de Santiago con sete cidades españolas desde o 25 de outubro
Comunidades autónomas como Galicia, Aragón, Cantabria ou Canarias responsabilizan da decisión da aeroliña irlandesa a Aena, que, en lugar de apostar polos aeroportos medianos e pequenos, se centra en conseguir máis beneficios.
Na comunidade autónoma Galega, deixará operativas só cinco rutas en Santiago e marchará de Vigo a partir do 25 de outubro. A decisión supón deixar a capital galega sen o 80 % do seu actual volume de tráfico e a eliminación das conexións con Madrid, Barcelona, Málaga, Alacante, Gran Canaria, Palma de Mallorca e Zaragoza.
En Galicia, o presidente do Clúster Turismo Cesáreo Pardal lamentou que a política aeroportuaria que ten o Goberno de España con Galicia é insuficiente e desoladora e no sector temen a subida do prezo dos billetes.
Tal e como trasladou a Europa Press, o anuncio de Ryanair do peche da súa base de Santiago e a cancelación de todos os voos a Vigo e Tenerife Norte xerou moita preocupación, a pesar de que xa eran coñecedores desta posibilidade desde hai un ano.
En palabras de Pardal, a perda de 1.200.000 asentos pode repercutir negativamente nas cifras de ocupación hostaleira de toda a comunidade autónoma, e ademais supón unha das peores noticias para a desestacionalización.
Así mesmo, Pardal denunciou a falta de vontade política por solucionar o tema da descoordinación aeroportuaria que hai entre os tres aeroportos, ao que se suman as insuficientes frecuencias de AVE. "Cada vez estamos máis illados nesta comunidade autónoma e xogamos en clara desvantaxe con outros destinos á hora de competir", sinalou.
Neste contexto, ven un panorama francamente negro, posto que o resto das compañías tampouco ten avións para colocar en novas rutas que veñan a Galicia.
Ryanair di que é culpa das tarifas de Aena, que fala de chantaxe
A aeroliña de baixo custo Ryanair anunciou este mércores un recorte dun millón de prazas en aeroportos rexionais españois, o peche da súa base en Santiago de Compostela e a suspensión de voos a Vigo e Tenerife Norte desde o próximo 1 de xaneiro por considerar que as tarifas de Aena son excesivas e pouco competitivas.
En concreto, 600.000 serán con orixe ou destino en aeroportos rexionais (Santiago, Vigo, Tenerife Norte, Zaragoza, Santander, Asturias e Vitoria) e 400.000 en Canarias (na súa tempada alta). En conxunto supoñerán a cancelación de 36 rutas.
As tarifas aeroportuarias de Aena subirán a partir de marzo do próximo ano 0,68 euros, un 6,6 %, para situarse en 11,03 euros por pasaxeiro.
A redución do millón de prazas (un 16 % da súa actual oferta) producirase á vez que a compañía crecerá noutros aeroportos de maior tamaño en España, aínda que de momento non concretou ese aumento.
O conselleiro delegado de Ryanair, Eddie Wilson, dixo este mércores nunha conferencia de prensa en Madrid que desviará eses case dous millóns de prazas cara a Italia, Marrocos, Croacia, Albania, Hungría ou Suecia, o que supoñerá "unha catástrofe turística" para a España rexional producida por unha taxas excesivas e pouco competitivas.
Wilson entende que Aena se nega a colaborar coas aeroliñas para apoiar os aeroportos secundarios con capacidade dispoñible, que cifrou no 64 % (sobe ata o 80 % tras o axuste de Ryanair).
Aena fala de chantaxe e infumable extorsión
O presidente e conselleiro delegado de Aena, Maurici Lucena, considerou que a estratexia de Ryanair é unha chantaxe. "Hoxe vivimos un episodio máis da proverbial estratexia de Ryanair para chantaxear non só a Aena, senón os contribuíntes españois", denunciou en declaracións a EFE en Londres.
"Así que non é verdade que Ryanair elimine rutas nestes aeroportos porque as tarifas son caras, senón porque traslada os seus avións aos aeroportos nos que pode fixar prezos máis altos nos seus billetes e gañar así máis diñeiro", dixo.
O PP esixiu ao xestor dos aeroportos que free a subida das tarifas que cobra ás aeroliñas porque baleira de voos a España despoboada, e considera incomprensible que, con beneficios históricos de 1.934 millóns de euros en 2024, Aena anuncie a maior subida de tarifas en máis dunha década.