Bruxelas propón permitir unha produción "limitada" de coches de combustión máis aló de 2035
Trátase dunha proposta que atende á relaxación das normas pedida por parte da industria e por Alemaña, pero desatende a chamada de España e Francia de manter os obxectivos pactados
Insiste en que non cuestiona alcanzar a neutralidade climática como moi tarde en 2050, polo que os fabricantes deberán cumprir en 2035 un obxectivo de redución do 90 % das emisións vinculadas aos vehículos de combustión
(Ramón Comet-Europa Press-Arquivo)
A Comisión Europea propuxo este martes retirar o veto total á comercialización de vehículos de combustión a partir de 2035 e permitir, no seu lugar, unha produción "limitada" deste tipo de automóbiles ata alcanzar un 10 % das emisións de CO2 permitidas en 2021.
Trátase dunha proposta que atende á relaxación das normas pedida por parte da industria e por Alemaña, pero desatende a chamada de España e Francia de manter os obxectivos pactados.
A oferta de Bruxelas é un primeiro paso que debe ser aínda negociado entre o Consello e o Parlamento Europeo para ser adoptada na súa forma definitiva e, segundo recalcan fontes comunitarias, en todo caso esa marxe deberá ser "compensado completamente" polos propios fabricantes con "créditos" obtidos a partir do uso do chamado "aceiro verde" producido na UE ou de biocombustibles.
O Executivo comunitario insiste en que se trata dunha flexibilidade que non cuestiona o obxectivo último de alcanzar a neutralidade climática como moi tarde en 2050, polo que os fabricantes deberán cumprir aínda en 2035 un obxectivo de redución do 90 % das emisións vinculadas aos vehículos de combustión.
Deste xeito, argumenta Bruxelas, a marxe do 10 % permitirá que xunto á produción de vehículos eléctricos e de hidróxeno, sigan tendo "papel importante" outros modelos como os híbridos enchufables, os vehículos con extensores de autonomía, os híbridos suaves e os vehículos con motor de combustión interna, como pedía a industria.
A supresión da prohibición total en 2035 formar parte dun paquete máis amplo de apoio ao automóbil que o vicepresidente de Prosperidade e Estratexia Industrial, o liberal Stéphane Séjourné, definiu como un "salvavidas" para o sector na Unión Europea.
"Usamos todos os recursos ao noso alcance: simplificación, flexibilidade, preferencia europea, apoio específico e innovación", destacou Séjourné, para quen o plan permitirá "restaurar o liderado" da industria europea e liderar ao mesmo tempo a transición climática global.
Investimento no plan de baterías para eléctricos
Como parte do paquete europeo para o sector do automóbil, Bruxelas retoma o anuncio adiantado o pasado setembro pola xefa do Executivo comunitario, Ursula von der Leyen, cando se comprometeu a dotar con 1.800 millóns de euros un plan específico para a produción de baterías para o vehículo eléctrico.
Un plan de reforzo para acelerar o desenvolvemento dunha cadea de valor de baterías "integramente producida na UE", apunta a Comisión.
Outra das claves da proposta de Bruxelas pasa por unha simplificación da lexislación para reducir a burocracia e os custos de adaptación do sector, por exemplo reducindo a lexislación secundaria prevista para os próximos anos.
"Estamos decididos a manter o rumbo, continuar o noso compromiso e proporcionar á nosa industria automotriz as normas simples, claras, favorables e predicibles que necesita para prosperar", dixo respecto diso Dombrovskis.