Publicador de contidos

Publicador de contidos

Bruxelas propón permitir unha produción "limitada" de coches de combustión máis aló de 2035

Bruxelas propón permitir unha produción "limitada" de coches de combustión máis aló de 2035

Trátase dunha proposta que atende á relaxación das normas pedida por parte da industria e por Alemaña, pero desatende a chamada de España e Francia de manter os obxectivos pactados

Insiste en que non cuestiona alcanzar a neutralidade climática como moi tarde en 2050, polo que os fabricantes deberán cumprir en 2035 un obxectivo de redución do 90 % das emisións vinculadas aos vehículos de combustión

(Ramón Comet-Europa Press-Arquivo) (Ramón Comet-Europa Press-Arquivo)
G24.gal 16/12/2025 17:16

A Comisión Europea propuxo este martes retirar o veto total á comercialización de vehículos de combustión a partir de 2035 e permitir, no seu lugar, unha produción "limitada" deste tipo de automóbiles ata alcanzar un 10 % das emisións de CO2 permitidas en 2021.

Trátase dunha proposta que atende á relaxación das normas pedida por parte da industria e por Alemaña, pero desatende a chamada de España e Francia de manter os obxectivos pactados.

A oferta de Bruxelas é un primeiro paso que debe ser aínda negociado entre o Consello e o Parlamento Europeo para ser adoptada na súa forma definitiva e, segundo recalcan fontes comunitarias, en todo caso esa marxe deberá ser "compensado completamente" polos propios fabricantes con "créditos" obtidos a partir do uso do chamado "aceiro verde" producido na UE ou de biocombustibles.

O Executivo comunitario insiste en que se trata dunha flexibilidade que non cuestiona o obxectivo último de alcanzar a neutralidade climática como moi tarde en 2050, polo que os fabricantes deberán cumprir aínda en 2035 un obxectivo de redución do 90 % das emisións vinculadas aos vehículos de combustión.

Deste xeito, argumenta Bruxelas, a marxe do 10 % permitirá que xunto á produción de vehículos eléctricos e de hidróxeno, sigan tendo "papel importante" outros modelos como os híbridos enchufables, os vehículos con extensores de autonomía, os híbridos suaves e os vehículos con motor de combustión interna, como pedía a industria.

A supresión da prohibición total en 2035 formar parte dun paquete máis amplo de apoio ao automóbil que o vicepresidente de Prosperidade e Estratexia Industrial, o liberal Stéphane Séjourné, definiu como un "salvavidas" para o sector na Unión Europea.

"Usamos todos os recursos ao noso alcance: simplificación, flexibilidade, preferencia europea, apoio específico e innovación", destacou Séjourné, para quen o plan permitirá "restaurar o liderado" da industria europea e liderar ao mesmo tempo a transición climática global.

Investimento no plan de baterías para eléctricos

Como parte do paquete europeo para o sector do automóbil, Bruxelas retoma o anuncio adiantado o pasado setembro pola xefa do Executivo comunitario, Ursula von der Leyen, cando se comprometeu a dotar con 1.800 millóns de euros un plan específico para a produción de baterías para o vehículo eléctrico.

Un plan de reforzo para acelerar o desenvolvemento dunha cadea de valor de baterías "integramente producida na UE", apunta a Comisión.

Outra das claves da proposta de Bruxelas pasa por unha simplificación da lexislación para reducir a burocracia e os custos de adaptación do sector, por exemplo reducindo a lexislación secundaria prevista para os próximos anos.

"Estamos decididos a manter o rumbo, continuar o noso compromiso e proporcionar á nosa industria automotriz as normas simples, claras, favorables e predicibles que necesita para prosperar", dixo respecto diso Dombrovskis.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade