O Goberno pide desculpas: cómo serán as novas pulseiras antimaltrato coas que quere deixar atrás a polémica?
O Goberno pide desculpas: cómo serán as novas pulseiras antimaltrato coas que quere deixar atrás a polémica?
O contrato contempla melloras para o ámbito rural, a actualización tecnolóxica e o reforzo do persoal do centro de xestión (Cometa)
Os novos dispositivos non poderán ser manipulables polos agresores
Igualdade pide "desculpas" ás vítimas pola inquietude xerada polas pulseiras

O Ministerio de Igualdade traballa na licitación do novo contrato para a xestión do servizo de dispositivos telemáticos de control de agresores machistas a partir de maio de 2026: incluirá melloras para o ámbito rural, a actualización tecnolóxica e o reforzo do persoal do centro de xestión das pulseiras antimaltrato (Cometa), entre outras cuestións.
A delegada do Goberno contra a Violencia de Xénero, Carmen Martínez Perza, deu detalles do borrador do novo contrato durante a súa comparecencia ante a Comisión de seguimento e avaliación dos acordos do Pacto de Estado en materia de Violencia de Xénero do Congreso dos Deputados este xoves, con motivo das incidencias detectadas en Cometa.
A empresa ou empresas que gañen o contrato terán que xestionar o servizo para partir do 26 de maio de 2026, que é cando cumpre o actual, e farano durante tres anos que poderán prorrogarse dúas veces por un ano adicional, isto é, ata cinco anos en total.
A continuación, algunhas das condicións que incluirá o futuro contrato:
- Reforzo do persoal do centro de xestión das pulseiras antimaltrato "para asegurar un servizo mellor nas chamadas". Formación do persoal e medidas encamiñadas á mellora do clima laboral, avaliación de riscos psicosociais e atención psicolóxica das persoas traballadoras.
- Actualización tecnolóxica de dispositivos.
- Creación dunha aplicación para que a Delegación do Goberno contra a Violencia de Xénero poida consultar o sistema "en calquera momento" e en tempo real.
- Configuración individualizada dos idiomas no dispositivo e atención a vítimas en varios idiomas, "se é posible sen a intervención de interpretación automática".
- Desenvolvemento dun módulo de queixas.
- Mellora do acceso do persoal ás zonas rurais.
- Os novos dispositivos non poderán ser manipulables polos agresores.
O contrato actual e os problemas
O contrato vixente, que foi adxudicado a Vodafone e Securitas, únicas empresas que se presentaron ao concurso, tivo unha dotación de 42,6 millóns de euros e unha vixencia de 30 meses.
Establecía a compra de novos dispositivos -os utilizados pola anterior prestataria eran de alugueiro- compatibles con 5G e wifi, ampliaba a súa función para vítimas de violencia sexual e permite configurar o sistema para vítimas que deben ser protexidas de varios agresores e para homes que agrediron a varias vítimas.
Preguntada no Congreso por se o Ministerio de Igualdade pensa penalizar ás empresas polas incidencias detectadas durante o cambio de sistema, a delegada asegurou que se está auditando cada paso antes de avaliar se hai que esixir este tipo de responsabilidades recollidas no contrato.