Publicador de contidos

Publicador de contidos

A Xunta abre a lagoa da Frouxeira tras as inundacións na zona

A Xunta abre a lagoa da Frouxeira tras as inundacións na zona

O Concello solicitou o desaugadoiro da zona húmida por alcanzar o nivel máximo de auga encorada

Kiko Delgado/EFE Kiko Delgado/EFE
G24.gal 25/11/2025 10:48

Persoal da Xunta de Galicia iniciou a primeira hora da mañá deste martes o proceso de apertura da lagoa da Frouxeira, en Valdoviño, cuxo contorna se viu afectado nos últimos días por un novo episodio de inundacións.

Técnicos da Dirección Xeral de Patrimonio Natural supervisan as tarefas encamiñadas a facilitar o desaugadoiro da zona húmida, protexida medioambientalmente, ante a petición do Concello por alcanzar o nivel máximo de auga encorada na última semana.

As precipitacións recentes obrigaron a pechar o tránsito peonil contiguo pola inundación da zona, polo que se activou o protocolo enmarcado no plan de conservación do espazo natural.

O Concello pediu o pasado mércores á Xunta de Galicia a apertura da zona húmida da Frouxeira tras asolagarse por completo a contorna, un suceso que trasladou á Consellería de Medio Ambiente, que constatou a chegada ao nivel máximo de auga encorada establecido no plan para a lagoa.

O día anterior, a propia titular do departamento autonómico, Ánxeles Vázquez, anunciara na zona que o Goberno galego estuda a retirada da barreira artificial existente co obxectivo de facilitar o fluxo natural de auga e evitar inundacións na contorna deste espazo protexido.

Nunha visita á zona húmida, avanzou que o Executivo galego prevé contar antes de que termine 2025 cun estudo de avaliación das repercusións da retirada das pedras instaladas a modo de dique artificial na zona.

A medida evitaría actuar para abrir a canle de saída da lagoa ao alcanzar unha cota determinada sen que a apertura sexa natural, como ocorreu nos últimos anos, provocando inundacións nas vivendas contiguas á praia, unha das máis concorridas do norte de Galicia. 

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade