Publicador de contidos

Publicador de contidos

A DXT quere implantar o ano que vén radares móbiles con rodas para controlar tramos de obras

A DXT quere implantar o ano que vén radares móbiles con rodas para controlar tramos de obras

 

Marlaska asegura que os nove helicópteros da DXT que están en terra desde o 1 de setembro "en breve estarán de novo voando"

Control de velocidade por radar (Foto de arquivo/Europa Press) Control de velocidade por radar (Foto de arquivo/Europa Press)
G24.gal 03/09/2025 16:47

A Dirección Xeral de Tráfico quere implantar o próximo ano radares móbiles con rodas, como os utilizados en Francia, para controlar tramos de risco como as zonas de obras.

Para implantar estes novos radares, Marlaska indicou que o director xeral de Tráfico, Pere Navarro, "en breve vai facer unha comprobación en persoa a Francia co fin de poder sacar unha idea aínda máis clara".

"O noso propósito é implantalos o ano que vén", apuntou.

Estes novos radares operarán, por exemplo, nos tramos de obras de estradas de dúas ou tres quilómetros onde se indica a necesidade de reducir a velocidade pola situación da estrada ou porque hai un risco para os traballadores.

"Eses radares móbiles dise que son como unha seda porque están sobre uns dispositivos con rodas e que poden ser facilmente desprazables aos tramos ou lugares onde se necesite ou se entenda preciso e poder ser utilizados", subliñou o ministro.

O responsable do Interior agregou que en Francia teñen "máis dun centenar" destes radares móbiles que utilizan para "controlar tramos de risco".

En 2025, a Dirección Xeral de Tráfico ten previsto instalar 120 novos radares dos que 72 xa estiveron operativos este verán. Respecto a os nove helicópteros de vixilancia da DXT que están en terra desde o 1 de setembro tras finalizar o contrato de mantemento, Marlaska asegurou que "en breve estarán de novo voando e tamén participando na seguridade viaria".

O ministro cre que a seguridade viaria está "asegurada a través de todos os dispositivos técnicos e do persoal da Agrupación de Tráfico da Garda Civil co traballo necesario e preciso".

A Central Sindical Independente e de Funcionarios (CSIF) esixe á DXT que depure as responsabilidades que provocaron que a frota de helicópteros da Unidade de Medios Aéreos (UMA) permaneza en terra desde o 1 de setembro porque o contrato de servizo de mantemento terminou e non se procedeu a unha nova adxudicación.

CSIF atribúe a situación "á desidia dos responsables de convocar o novo concurso de mantemento, que deixaron pasar o tempo ata que a concesión actual concluíu sen un novo adxudicatario".

Sobre a redución da taxa máxima de alcol na condución dos actuais 0,5 gramos por litro de alcol en sangue a 0,2, o ministro aspira a que entre en vigor este ano e, por iso, fixo un chamamento ao Parlamento.

"É un tema inaprazable, é un tema de saúde pública, é un tema de seguridade e todos temos a responsabilidade de que sexa unha realidade xa", sentenciou.

Marlaska detallou que, das autopsias que se realizan aos condutores, o 48 % bebeu alcol, consumido drogas ou psicofármacos".

"Non lle teño que dicir máis a esa persoa que di que unha cervexa non lle supón nada. Quizais a el nada pero cando se suba ao coche os reflexos non os ten ao 100 % e quizais outra persoa que non ten nada que ver nesa inxesta poida deixar de vivir", alertou.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade