A DXT alerta do aumento da sinistralidade en furgonetas e lanza un plan de control
A repunta de accidentes afecta sobre todo peóns e ciclistas
O 40 % das furgonetas en circulación superan os 20 anos de antigüidade
A Dirección Xeral de Tráfico (DXT) puxo en marcha un plan de vixilancia e control das furgonetas de repartición ante o incremento da súa sinistralidade.
Estrés, distraccións, incumprimento das normas e velocidade inadecuada conforman un “cóctel molotov”, segundo advertiu o director xeral de Tráfico, Pere Navarro, durante unha xornada técnica.
O parque destes vehículos medrou ata os 2,7 millóns impulsado polo aumento da loxística e do repartición de mercadorías.
O director do Observatorio de Seguridade Viaria, Álvaro Gómez, destacou que a sinistralidade das furgonetas aumentou con forza en 2024, especialmente en vías interurbanas, onde morreron 79 ocupantes, case o dobre que en 2023, e os feridos hospitalizados pasaron de 138 a 190.
Nas cidades, faleceron 6 persoas fronte ás 4 do ano anterior. Máis que os propios ocupantes, as vítimas son en gran medida usuarios vulnerables, como peóns e ciclistas, que concentraron preto da metade dos falecidos.
Vehículos vellos e condutores cansos
A DXT lembra que preto do 40 % das furgonetas teñen máis de 20 anos e a media de idade sitúase en 12.
Entre os condutores, detectáronse factores de risco como o estrés por cumprir horarios, a fatiga, as distraccións polo uso do móbil, así como positivos en alcol e drogas por riba da media estatal.
Navarro alertou ademais do mal estado das rodas e dos freos destes vehículos.
O xeneral xefe da Agrupación de Tráfico da Garda Civil, Tomás García Gazapo, presentou o Plan Operativo de Vixilancia e Control de Furgonetas de Repartición, en marcha desde comezos de setembro, para frear esta tendencia.
Recordou que estes vehículos teñen limitada a velocidade a 90 km/h en autoestradas e a 80 km/h en vías convencionais, aínda que nos controis se detectaron circulacións a 150 e 160 km/h. Advertiu de que o exceso de velocidade dunha furgoneta “é un perigo inminente”.
Un sector sen control específico
O subdirector de Mobilidade e Tecnoloxía da DXT, Francisco Ruiz Boada, sinalou que o parque de furgonetas medrou un 23 % na última década, fronte ao 15 % dos turismos, e xa representan o 8,8 % do tráfico total.
Mentres turismos e camións dispoñen de permisos específicos, inspeccións técnicas rigorosas, formación e plans de vixilancia propios, as furgonetas seguen á marxe destas medidas.
Cunha masa máxima autorizada inferior a 3.500 quilos —4.250 no caso das eléctricas—, non precisan permiso especial nin tacógrafo, o que favorece o seu uso masivo no transporte urbano de mercadorías e tamén de pequenos grupos de persoas.