Publicador de contidos

Publicador de contidos

Os camioneiros que colapsaron as estradas en 2022 ameazan con mobilizacións en Nadal

Os camioneiros que colapsaron as estradas en 2022 ameazan con mobilizacións en Nadal

Plataforma argumenta que o voto, o dereito a influír nas decisións do CNTC, está condicionado polo número de camións que teña unha empresa

Imaxe de arquivo das mobilizacións dos camioneiros de 2022 Imaxe de arquivo das mobilizacións dos camioneiros de 2022
G24.gal 15/12/2025 11:22

Plataforma en Defensa do Transporte, a organización de pequenas empresas e autónomos que colapsou as estradas en marzo de 2022, advertiu de que podería levar a cabo mobilizacións durante as próximas datas do Nadal en resposta a un novo conflito co Goberno.

Nesta ocasión, a asociación quéixase de non ser incluída no Comité Nacional do Transportes por Estrada (CNTC), o organismo no que están presentes as principais patronais do sector en representación das empresas e que serve como interlocutor co Ministerio.

Plataforma asegura que o ministro do ramo, Óscar Puente, declaroulles " a guerra", ao haber, na súa opinión, cambiado os requisitos para optar á representación dentro do CNTC.

A súa exclusión do proceso para formar parte do CNTC levouse a cabo na fase na que o Ministerio verificou a autenticidade dos datos achegados pola patronal, atopando un 42 % de erros.

Plataforma non é a única organización que quedou fóra. Tamén figuran outras relevantes como UNO Loxística ou Anefhop (patronal do formigón), que incorreron en erros superiores ao 72 % e 51 %, respectivamente, entre outras empresas excluídas.

"Non podemos permitir tal atropelo cara á liberdade de representación. Estas circunstancias son as que alentan conflitos como o que protagonizou a nosa organización, co paro nacional e indefinido de transporte no mes de marzo de 2022, cando se nos negaba a interlocución co Ministerio, por estar fose do CNTC", advirte nun comunicado.

Algúns partidos como ERC tamén chegaron a impugnar o método de selección das organizacións que entran no CNTC, asegurando que o 70 % dos transportistas non están incluídos neste organismo, ao ser pequenas empresas e autónomos.

Con todo, Óscar Puente xa manifestou que cambiar ese sistema de representatividade requiriría dunha modificación legal "máis complexa" que simplemente cambiar o decreto ministerial que o regula.

Ese regulamento establece que a suma dos socios dunha organización debe ser, polo menos, do 6 % do total dos socios afiliados ao conxunto das asociacións ou que os seus socios sexan titulares, polo menos, do 6 % do total das autorizacións que correspondan ao conxunto dos socios afiliados ás asociacións do sector.

Neste sentido, Plataforma argumenta que o voto está condicionado polo número de camións que teña unha empresa. "Por exemplo, unha empresa con 100 camións, sendo unha soa empresa, inflúe máis que 50 pequenas empresas de transporte", explica.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade