Publicador de contidos

Publicador de contidos

Iberia, Air Europa e Plus Ultra recibiron a suspensión de licenzas en Venezuela

Iberia, Air Europa e Plus Ultra recibiron a suspensión de licenzas en Venezuela

Iberia suspendeu as súas operacións ata o 31 de decembro, foi a primeira en ter o aviso das autoridades venezolanas, seguidamente canceláronas o 1 de decembro Air Europa e Plus ultra

A compañía na que máis impacta a suspensión é Plus Ultra, debido a que concentra practicamente toda a súa operación en América Latina, especialmente en Venezuela

Imaxe de arquivo de un avión Iberia transoceánico Imaxe de arquivo de un avión Iberia transoceánico
G24.gal 02/12/2025 16:44

As tres compañías aéreas de liña que voan entre España e Venezuela, Iberia, Air Europa e Plus ultra, recibiron as notificacións do Goberno venezolano que suspenden as súas licenzas para operar alí, segundo confirmaron este martes a EFE fontes das empresas e do sector.

As comunicacións, con selo do Ministerio de Transportes e do Instituto Nacional de Aeronáutica Civil (INAC) venezolanos, son idénticas e din brevemente: "A partir da presente data suspéndese de toda actividade aerocomercial á empresa..." espazo no que se engade o nome de cada unha delas.

Están asinadas por Edwing José Reyes Martínez, presidente do INAC.

Ademais do aviso da Administración Federal de Aviación norteamericana (FAA, polas súas siglas en inglés), a Axencia Española de Seguridade Aérea (AESA) emitiu este luns unha nova "alta recomendación" aos operadores civís de non sobrevoar o FIR (as rexións en que se divide o espazo aéreo) do aeroporto caraqueño de Maiquetía ata o próximo 31 de decembro.

O novo aviso ('notam' no argot aeronáutico) da AESA produciuse unha vez que a Axencia Europea de Seguridade Aérea (EASA, nas súas siglas en inglés) alertase o pasado sábado sobre os riscos de operar en Venezuela ata o próximo 31 de xaneiro.

Air Europa e Plus Ultra suspendidas desde o luns

Iberia confirmou que recibiu a carta das autoridades venezolanas o pasado 26 de novembro, tras suspender as operacións o 24 de novembro polas recomendacións das autoridades aeronáuticas norteamericanas e alegando que prima a seguridade dos pasaxeiros.

A aeroliña que preside Marco Sansavini, que suspendeu as súas operacións ata o 31 de decembro, foi a primeira en ter este aviso, que recibiron tamén, con data 1 de decembro, Air Europa e Plus Ultra.

Fontes do sector confirman a recepción da carta tamén en Air Europa. A compañía de Globalia anunciou a suspensión das súas operacións o pasado 25 de novembro e prorrogouno ata o próximo 12 de decembro.

Plus Ultra, que tamén recibiu a suspensión, mantén a cancelación dos seus voos a Caracas de momento ata o próximo 8 de decembro, cando avaliará a situación para tomar unha nova decisión.

Iberia ten habitualmente cinco frecuencias semanais entre Madrid e Caracas (dez voos en total), as mesmas que Air Europa, en tanto que Plus ultra conta con catro (unha delas entre Tenerife e a capital venezolana).

As venezolanas Laser (que aluga os avións e tripulacións de Plus Ultra) e Estelar (con avións de Iberojet baixo arrendamento) teñen catro e tres frecuencias, respectivamente.

Estas dúas aeroliñas tamén suspenderon operacións pero non consta que o Goberno que preside Nicolás Maduro retiroulles as licenzas.

De momento mantéñense en Venezuela as operacións de catro aeroliñas internacionais: Copa, Wingo, Satena e Boliviana de Aviación.

A compañía na que máis impacta a suspensión é Plus Ultra, debido a que concentra practicamente toda a súa operación en América Latina, especialmente en Venezuela, mentres que Iberia e Air Europa teñen centos de voos semanais á rexión.

En concreto para Iberia os asentos a Caracas (126.000 este ano) apenas representan o 1,7% do total dos de longo radio (7,46 millóns). Nin Air Europa nin Plus Ultra, consultadas por EFE, facilitaron esta información.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade