Facenda convoca as comunidades para abordar a senda da estabilidade o próximo luns
A senda de estabilidade que engloba a débeda, o déficit e a regra de gasto é o primeiro paso para a elaboración dos presupostos xerais do Estado
Polos tempos de tramitación é practicamente imposible ter os orzamentos de 2026 aprobados antes do 1 de xaneiro polo que volverán prorrogarse os de 2023
Esa terceira prórroga converterá ás contas de 2023 nas máis lonxevas da democracia
O último Consello de Política Fiscal e Financeira celebrouse en febreiro deste ano. Europa Press.
O Ministerio de Facenda convocou para o vindeiro luns 17 de novembro o Consello de Política Fiscal e Financeira, onde presentará ás comunidades autónomas a senda de estabilidade para os próximos anos, paso previo á presentación dos orzamentos.
Este encontro, que arrancará ás 12:00 da mañá, constitúe o primeiro paso para a elaboración e presentación do proxecto de orzamentos para 2026, que, de resultar aprobado, substituirá ao de 2023, que é o actualmente vixente tras dúas prórrogas. A convocatoria do CPFF chega con meses de atraso -deberíase producir en xuño-, co que é practicamente imposible que as futuras contas de 2026 se aproben antes de final de ano para entrar en vigor o 1 de xaneiro.
Tal e como establece a normativa orzamentaria, o Goberno convocou ás comunidades autónomas no CPFF para presentarlles os obxectivos de estabilidade -déficit, débeda e regra de gasto- para o período 2026-2027, repartidos por subsectores. Os obxectivos de estabilidade actualmente en vigor son os recollidos no programa de estabilidade de abril de 2023 (déficit do 2,5 % para 2026), previos á reforma das regras fiscais europeas, xa que o Goberno non logrou aprobar uns novos para o período 2025-2027 ante a esixencia de Junts de dar maior marxe ás autonomías, unha reivindicación que se mantén.
A proposta de obxectivos debe estar aliñada co plan fiscal e estrutural remitido a Bruxelas o pasado ano, que limita o déficit para 2026 no 2,1 % do PIB; a débeda pública, no 100,1 % do PIB, e o crecemento do gasto computable, no 3,5 %.
A senda de estabilidade votarase primeiro no CPFF -onde ten garantida a súa aprobación porque Facenda ten a metade dos votos- e despois, será aprobada en Consello de Ministros xunto co teito de gasto para o próximo ano para a súa remisión ás Cortes.
Se a senda de estabilidade é aprobada no Congreso -o teito de gasto non se somete a votación- pasa ao Senado e, se non logra o seu aval, volve á Cámara Baixa, que pode retirar ese veto. No caso de que non resultase aprobada no Congreso, o Goberno terá que volver aprobala -a mesma ou unha nova- nun prazo dun mes e repetirase a mesma tramitación. Se a nova senda é rexeitada outra vez, entrarán en vigor os obxectivos remitidos a Bruxelas.
Tramitacións dos presupostos xerais do Estado
Cos obxectivos en vigor -xa sexan os novos ou os remitidos a Bruxelas-, o Goberno poderá elaborar o proxecto de orzamentos para 2026 e aprobalo en Consello de Ministros, algo que tería que facer antes do final de outubro. Estas serían as primeiras contas que aproba o Goberno desde 2023, xa que nunca chegou a presentar nin as de 2024 nin as de 2025.
Unha vez aprobado no Consello, o proxecto remítese ao Congreso, onde arranca unha tramitación que se adoita alongar durante uns tres meses e que ten como data clave a votación das emendas de totalidade, xa que se algunha sae adiante o texto é devolto ao Goberno.
A tramitación necesaria para a senda de estabilidade e o propio orzamento fai practicamente imposible que estea definitivamente aprobado antes de final de ano, polo que será necesario volver prorrogar as contas de 2023, aprobadas noutra lexislatura e que se converterán así nas máis lonxevas da democracia.