Ryanair presenta un ERE para un centenar de empregados de asistencia en Santiago
Farán mobilizacións ante un recorte que suporá perder o 50 % dos pasaxeiros na terminal Rosalía de Castro
Os voos de Ryanair vanse recortar na capital de Galicia de 100 a 15 á semana
O CEO da aeroliña irlandesa, Eddie Wilson, e a responsable de Comunicación da empresa en España, Alejandra Ruiz, ofrecen unha sesión informativa
Ryanair presentou un expediente de regulación de emprego (ERE) extintivo para un centenar de traballadores de 'handling' (asistencia en terra) no aeroporto de Santiago de Compostela, despois de que a compañía anunciara a comezos de setembro o peche da súa base na terminal de Rosalía de Castro-A Lavacolla a partir do 26 de outubro.
En rolda de prensa en Santiago, o presidente do comité de empresa de Azul Handling, Alberto Couceiro, explicou que o pasado martes, 16 de setembro, recibiron notificación deste ERE do que non teñen "ningunha" información máis.
Así, relata que hai 135 traballadores de tripulación de cabina que serán recolocados noutras terminais, pero o problema "máis real" sófreno entre 100 e 120 traballadores de asistencia en terra que serán despedidos.
De tal forma, o comité de empresa de Azul Handling en Santiago -conformado por CIG e CC. OO.- alerta de que os voos de Ryanair se van recortar na capital de Galicia de 100 a 15 á semana, cunha perda do 50 % dos pasaxeiros, entre 1,5 e 2 millóns dos 4 millóns cos que conta anualmente. Tamén advirte de que se perderán arredor do 75 % dos traballos directos na terminal (seguridade, cafetería, limpeza, alugueiro de coches...).
"Retrocederemos 30 anos en transporte aéreo en Galicia", lamenta Couceiro, quen avisa de que Galicia quedará "illada" do resto de España e Europa. Apunta que sairá "beneficiado" o aeroporto do Porto, ante a falta de coordinación das tres terminais galegas.
Aínda que se fala da posibilidade de que outras compañías como Vueling ou EasyJet poden facerse co oco que deixa Ryanair, os traballadores deixan claro que a aeroliña irlandesa é a que ten máis avións no mundo, polo que a disposición de frota doutras compañías "non é a que ten Ryanair" e calculan que só poderían cubrir arredor dun 10 % da oferta.
Unha consecuencia colateral é que Renfe "non vai dar abasto" para reforzar o transporte, debido a que "está a ter xa bastantes problemas" para os seus servizos.
Os representantes dos traballadores mantiveron reunións co secretario xeral de Emprego da Xunta e farán novos encontros os grupos parlamentarios e con municipios afectados.
Igualmente, requiren que os presidentes do Goberno, Pedro Sánchez, e da Xunta, Alfonso Rueda, se impliquen nesta problemática, ante o que cualifican de "chantaxe" de Ryanair.
Demandan á Xunta unha "estratexia conxunta" para os tres aeroportos que pase por avanzar nun mapa de rutas aéreas. Tamén emprazan o Ministerio de Traballo a poñer en marcha un plan específico que "evite un ERE traumático".
Así mesmo, prevén levar a cabo mobilizacións, a primeira delas será o 25 de setembro, ás 9:30 horas, con motivo a intervención da representación sindical no pleno do Concello de Santiago.
O comité teme que Ryanair expoña unha estratexia de despedimentos de persoal con 20 anos de antigüidade para volver abrir en xuño de 2026 con contratos eventuais, tendo en conta que terminen as obras de mes e medio previstas na Lavacolla durante o ano próximo. E é que lembran que esta base é rendible para a compañía, con voos cheos nun 96 % dos casos.