Os 27 acordan elevar de 3 a 4 horas o atraso aéreo que dá dereito a compensación
O acordo foi rexeitado por España, Alemaña, Portugal e Eslovenia ao considerar que supón un retroceso nos dereitos dos pasaxeiros
A nova proposta prevé compensacións de 300 euros en voos de ata 3.500 km e 500 euros en voos máis longos

Os ministros de Transporte dos países da UE apoiaron un cambio na normativa comunitaria que amplíe de 3 a 4 horas o tempo que debe atrasarse un voo para que os pasaxeiros poidan reclamar unha compensación.
O texto, que contou co rexeitamento de España, Alemaña, Portugal e Eslovenia ao considerar que a postura supón un retroceso nos dereitos dos pasaxeiros e coa abstención de Austria e Estonia, terá aínda que negociarse co Parlamento Europeo.
A proposta consensuada polos Vinte e sete propón un prazo de 4 horas para poder solicitar unha indemnización de 300 euros nos voos de ata 3.500 quilómetros e de 500 euros naqueles que superen esa distancia e cheguen 6 horas tarde.
A lexislación vixente prevé 250 euros aos pasaxeiros se o voo incorre nun atraso de 3 horas ou máis ao percorrer unha distancia de 1.500 quilómetros; de 400 euros se o traxecto é de entre 1.500 e 3.500 quilómetros, e 600 euros para voos máis longos.
A revisión do Regulamento de Dereitos dos Pasaxeiros Aéreos que apoian os estados membros engade tamén novos dereitos para as persoas con discapacidade ou problemas de mobilidade e propón que as aeroliñas teñan que facilitar aos pasaxeiros un formulario automático para cursar as súas reclamacións.
O acordo supón unha rebaixa respecto á proposta inicial de Varsovia, que suxería elevar de 3 a 5 horas os atrasos que dan dereito a indemnización e que ao longo de sucesivas modificacións logrou o apoio de países inicialmente remisos como Eslovaquia, Bélxica, Países Baixos ou Italia.
O secretario de Estado de Transportes e Mobilidade Sostible de España, José Antonio Santano, pronunciouse en contra da última versión do texto retocada pola presidencia polaca para lograr evitar o bloqueo.
"Non podemos apoiar a proposta. O acordo empeora claramente a posición dos viaxeiros no noso territorio", agregou Santano.
No debate previo durante a mañá, Santano trasladou que outra das preocupacións de España era a falta de claridade na definición dos "problemas técnicos" que poderían librar as compañías aéreas de pagar indemnizacións.
"Existe o risco de que calquera fallo técnico poida ser considerado como unha causa eximente. España reclama unha redacción xuridicamente precisa, que as causas técnicas non se utilicen de forma xeneralizada para evitar compensar", dixo.
As aeroliñas, e quen apoiaba flexibilizar o réxime de indemnizacións, argumentan que a estrita política de compensacións fai que as compañías ás veces prefiran anular un voo que pagar polos atrasos.
O comisario europeo de Transportes, o grego Apostolos Tzitzikostas, pediu aos estados membros durante o debate que se buscase un "equilibrio entre a protección efectiva dos dereitos dos pasaxeiros e os efectos razoables sobre os transportistas presérvese".
"Se hoxe non alcanzamos un acordo, isto pode ter enormes efectos nos pasaxeiros", dixo Tzitzikostas.
A Asociación Europea de Consumidores ( BEUC) sinalou que os países da UE tentan "reverter dereitos clave dos pasaxeiros aéreos", porque "a maioría dos atrasos sitúanse entre as 2 e as 4 horas", e pediu aos eurodeputados firmeza para "protexer os dereitos fundamentais".