Publicador de contidos

Publicador de contidos

O xuíz García Castellón prorroga outros seis meses a investigación do caso Tsunami

O xuíz García Castellón prorroga outros seis meses a investigación do caso Tsunami

No auto indica que do resultado das investigacións se deduce de maneira indiciaria que Tsunami Democràtic foi unha organización estruturada, xerarquizada e con vocación de permanencia, dirixida por varias persoas con roles diversos

Asegura que, desde a provisionalidade deste momento da investigación, os feitos investigados serían susceptibles de ser cualificados como delito de terrorismo 

EFE 29/01/2024 16:07

O xuíz Manuel García Castellón acordou a prórroga por seis meses da instrución da causa de Tsunami Democràtic ao faltar dilixencias que practicar e estar pendentes o recurso ante a Sala do Penal, así como a decisión do Tribunal Supremo respecto á exposición razoada elevada polo instrutor.

Nun auto, no que tamén rexeita a expiración do prazo para seguir investigando alegada polo investigado Josep Lluís Alay, man dereita do expresidente Carles Puigdemont, García Castelló explica que prorroga a causa inicialmente ata o 29 de xullo, sen prexuízo das prórrogas sucesivas por períodos de seis meses ou inferiores que puidesen acordarse se procedese antes da finalización dese prazo.

O maxistrado na súa resolución indica que do resultado das investigacións practicadas dedúcese de maneira indiciaria que Tsunami Democràtic foi unha organización estruturada, xerarquizada e con vocación de permanencia, dirixida por varias persoas con roles diversos que estendían o seu ámbito de actuación en parcelas determinadas e con outras persoas ao seu cargo, cuxa finalidade esencial era subverter a orde constitucional, desestabilizar económica e politicamente o Estado e alterar gravemente a orde pública mediante a mobilización social masiva.

Engade que Tsunami Democràtic foi froito dunha planificación efectuada por diferentes persoas para a execución de accións de grande envergadura, con vocación de permanencia, capaces de mobilizar unha masa de persoas de modo que comprometesen a estabilidade económica, social, empresarial e institucional de España.

Explica que a súa xestación viña planificándose desde tempo atrás e que o seu lanzamento tivo lugar o 28 de agosto de 2019 como iniciativa de mobilización social en resposta á sentenza do procés.

Para o xuíz, resulta rechamante constatar como “se fai referencia a que OMNIUM informará directamente o presidente Puigdemont, podendo considerar, en base á información facilitada pola GC que tanto esta fundación como o Sr. Puigdemont poderían participar na aparición da organización, extremos que deberán esclarecerse na investigación".

O instrutor lembra que a investigación resultou complexa e requiriu actuacións fóra do territorio nacional coa emisión de comisións rogatorias e Ordenes Europeas de Investigación aos Estados Unidos, Suíza, o Canadá e Países Baixos, que precisaron de sucesivas ampliacións, o cal levou períodos máis longos para a súa execución.

García Castellón menciona algunhas dilixencias que quedan pendentes como peticións de auxilio internacional, unha delas a Francia para solicitar a declaración dos familiares do falecido no aeroporto de Barcelona dun infarto durante as protestas, así como outra solicitude a Suíza para esclarecer o financiamento da organización.

Estas peticións, así como outras dilixencias de investigación acordadas recentemente, fan necesaria a prórroga da instrución deste procedemento.

No seu auto, o maxistrado reitera que desde a provisionalidade deste momento da investigación e, sen prexuízo de ulterior cualificación, os feitos investigados serían susceptibles de ser cualificados como delito de terrorismo do artigo 571 e seguintes do Código penal.

Todo, iso, indica, a “a luz da interpretación que deste delito derívase das finalidades previstas no art. 573 CP, conforme ao disposto na Directiva 2017/541 DO PARLAMENTO EUROPEO E DO CONSELLO do 15 de marzo de 2017 relativa á loita contra o terrorismo e os tratados internacionais ratificados por España e pola Unión Europea e que, conforme o art. 96 CE forman parte do noso ordenamento interno, polo que deben servir de guía de interpretación primaria á hora de cualificar o delito de terrorismo”.

Tamén cita o artigo 1 do Convenio do Consello de Europa para a prevención do terrorismo e os seus anexos que contemplan os actos ilícitos dirixidos contra a seguridade da aviación civil, asinado en Montreal o 23 de setembro de 1971, como Protocolo para a represión de actos ilícitos de violencia nos aeroportos que presten servizo á aviación civil internacional, adoptado en Montreal o 24 de febreiro de 1988.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade