O Congreso reproba a Óscar Puente por segunda vez en sete meses
A Cámara Baixa censurou o ministro pola atención recibida nas estacións de tren durante o apagamento e tamén polo roubo de cable na liña entre Madrid e Andalucía
A reprobación proposta polo PP saíu adiante pola abstención de Junts e de Podemos

O pleno do Congreso do Deputados aprobou este martes a reprobación do ministro de Transportes, Óscar Puente, pola atención que recibiron os cidadáns nas estacións de tren o pasado 28 de abril durante o apagamento eléctrico e o 5 de maio polos atrasos e a parada de convois como consecuencia do roubo de cable na liña de alta velocidade Madrid-Andalucía.
O PP só conseguiu o apoio de Vox, pero a abstención de Junts e Podemos permitiulle sacar adiante a súa iniciativa por 170 votos a favor, 163 en contra e 13 abstencións.
O deputado de Junts Isidre Gavin afirmou que non se poden pedir responsabilidades a Renfe ou Adif por un problema de subministración eléctrica e criticou que o PP utilice este asunto como "instrumento de desgaste político", sobre todo teniendo en cuenta que "cando gobernaba non fixo nada do que pide agora".
Tamén a parlamentaria de ERC, Inés Granollers lamentou o "espectáculo de cinismo e frivolidade do PP, que pretende utilizar o sufrimento dos que teñen que coller todos os días un tren para provocar crispación".
Na mesma liña, a representante do PNV Nerea Renteria dixo que "instrumentalizar coa reprobación persoal do ministro non é a solución aos problemas do sistema ferroviario" e que a crispación non é a forma de actuar do seu grupo.
Segunda reprobación de Óscar Puente
En outubro de 2024, un mes despois de ser reprobado polo Senado, o PP conseguiu a reprobación de Puente no Congreso, co apoio de Vox, Junts, ERC e Podemos, pola súa "incapacidade para liquidar o caos ferroviario".
Naquela moción, o pleno do Congreso instaba o Goberno a elaborar, no prazo dun mes, un plan de choque extraordinario, dotándoo cos recursos necesarios para paliar a curto e medio prazo a situación. Tamén lle pedía que redactase un plan de atención urxente aos pasaxeiros para incidencias extraordinarias, tanto nas estacións como nos traxectos dos trens, incluíndo os tempos de reacción desde o momento da incidencia.
O PP denunciou que, sete meses despois, "todo iso foi absolutamente ignorado" polo ministro e na súa proposición non de lei deste martes volveulle a instar a que elabore de maneira "inmediata" os dous plans, así como un plan nacional de resiliencia ferroviaria.
O socialista César Ramos considerou "razoables" estas peticións, á vez que lamentou que o PP non fose capaz de retirar o punto da reprobación. Ramos argumentou que o sistema ferroviario está a sufrir a falta de investimentos de cando gobernaba o PP e que os resultados das investimentos "récord" que está a executar o Goberno de Pedro Sánchez "notásense dentro duns anos".
Para Félix Alonso de Sumar, a resposta do Ministerio de Transportes o día do apagamento "non foi perfecta", pero "houbo moito esforzo, priorizouse aos pasaxeiros vulnerables, repartiuse auga e o persoal traballou sen descanso", subliñou.
Alonso coincidiu en que o PP "só presentou esta iniciativa para atacar ao Goberno, porque non lles importan os pasaxeiros afectados como xa demostraron cando gobernaban".
Na súa intervención, o deputado do PP e autor da iniciativa José Vicente Mari pediu a dimisión do "ministro tuitero" Óscar Puente, pola súa "incapacidade manifesta" e a súa "soberbia", por non atender o mandato do Congreso e porque no seu departamento hai "unha falta de planificación que asusta".
Pola súa banda, Vox tentou sen éxito emendar o texto do PP.