Publicador de contidos
Publicador de contidos

Puente viaxa este xoves a Galicia nas probas do tren Avril de alta velocidade

Puente viaxa este xoves a Galicia nas probas do tren Avril de alta velocidade

Os novos convois ofrecerán máis prazas a novos destinos como Oviedo, Xixón, Vigo, A Coruña, Santiago de Compostela, Pontevedra e Vilagarcía de Arousa

G24.gal 15/05/2024 20:37 Última actualización 16/05/2024 11:03

O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible Óscar Puente viaxará este xoves nun dos trens Talgo S106 que cubrirán o servizo de alta velocidade entre Madrid e Galicia e tamén Asturias nun traxecto de simulación comercial Madrid-A Coruña, previo á súa posta en servizo o próximo día 21.

Os trens, tamén coñecidos como Avril, estiveron no centro do debate polo atraso de máis de tres anos na súa entrega por parte de Talgo. Xa se están facendo viaxes en probas sen pasaxe desde hai polo menos dez días en diferentes traxectos da rede de alta velocidade.

Os novos convois ofrecerán máis prazas e prestacións a novos destinos de alta velocidade, como Oviedo, Xixón, Vigo, A Coruña, Santiago de Compostela, Pontevedra e Vilagarcía de Arousa.

Teñen 507 prazas por vehículo para o AVE e 581 para o servizo de baixo custo de Renfe (Avlo), co que duplican a capacidade dos Alvia actuais e reducen o tempo de viaxe. As entregas por parte de Talgo comezaron o pasado mes de abril, data en que Renfe empezou a vender os billetes para estes servizos, que comezan o 21 de maio.

O AVE S106 a Galicia permitirá que viaxeiros con orixe e destino en Vigo, A Coruña, Santiago de Compostela, Pontevedra ou Vilagarcía de Arousa teñan unha nova conexión directa con Madrid en alta velocidade, que ata o de agora só chegaba a Ourense.

Coa incorporación dos novos trens á oferta comercial, Renfe pasará a ofrecer máis de 39.000 prazas semanais nos servizos de alta velocidade que conectan Galicia e Madrid.

Alta velocidade chega a Asturias

En Asturias, onde a chegada dos S106 supón a estrea do AVE entre o Principado e a capital, a súa posta en marcha traducirase nunha redución dos tempos de viaxe, que nesta primeira fase será de 12 minutos nos traxectos entre Oviedo e Madrid e de 10 minutos entre Xixón e a capital.

Coa incorporación dos novos trens, Renfe pasará a ofrecer máis de 21.500 prazas semanais nos servizos de alta velocidade que conectan Asturias e Madrid, o cal supón un aumento do 33,5 % con respecto á oferta comercial actual.

Demora nas entregas dos Talgo

Os S106 debían estar entregados por Talgo en xaneiro de 2021, pero Renfe recibiunos o abril pasado, máis de tres anos despois, e por esa razón a sociedade pública reclama ao fabricante 166 millóns de euros.

Talgo alegou causas de forza maior, entre elas caídas na produción e interferencias na cadea de subministración xeradas pola COVID-19 e outros eventos xeopolíticos, pero Renfe considerou que a documentación achegada por Talgo non xustificaba que os atrasos fosen imputables a factores esóxenos.

Ao contrario, lembráballe que se trataba de "un flagrante incumprimento das súas obrigas contractuais", que están a causar á operadora e aos usuarios importantes prexuízos.

En 2016, Renfe adxudicou a Talgo por 1.281 millóns a construción de 30 trens de alta velocidade, 15 deles de ancho variable, é dicir, que poden circular por vía convencional e estándar.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade